Twitter ma 90 milionów wpisów dziennie i nowy wygląd

Na wczorajszej konferencji prasowej Twittera, współzałożyciel serwisu Evan Williams, zaprezentował sporo ciekawych statystyk dotyczących strony. Powiedział, między innymi, że na Twitterze pojawia się średnio 90 milionów wpisów wciągu doby. Na spotkaniu pokazano też odświeżony wygląd serwisu, w którym zobaczymy odtąd zdjęcia, nagrania, filmy z YouTube'a i profile znajomych.

Jak widać na załączonym wykresie, ruch na Twitterze wzrósł nawet o 100% w roku 2010. Statystyki te zawierają wpisy ze strony Twitter.com i te, które dodano na serwis w klientach Twittera, takich jak Twitter for iPhone, TwitPic lub TweetDeck.

Liczba wpisów w ciągu doby. (Źródło: oficjalne konto Twittera na Flickr)Liczba wpisów w ciągu doby. (Źródło: oficjalne konto Twittera na Flickr)

Williams powiedział też, że od początku roku liczba użytkowników Twittera korzystających z aplikacji mobilnych wzrosła o 250%. Ogólnie na Twitterze rejestruje się średnio 370 tys. osób dziennie, a 16% nowych użytkowników wysyła swój pierwszy tweet przez urządzenia mobilne.

Williams poinformował, że 90% wpisów ma charakter publiczny. Użytkownicy Twittera nie korzystają więc zbyt chętnie z przygotowanych przez serwis opcji prywatności. 25% wpisów zawiera linki. W ostatnim tygodniu, Williams napisał na blogu, że Twitter ma już 145 milionów zarejestrowanych użytkowników, którzy korzystają z blisko 300 tys. aplikacji.

We wtorek, Twitter ogłosił też nowy wygląd swojej strony. Odtąd, użytkownicy będą mogli przeglądać wpisy od razu w głównym panelu. Ma to ułatwić korzystanie z serwisu i sprawić, że użytkownicy będą mogli uzyskać więcej bez opuszczania pulpitu.

Twitter podpisał umowę z 16 serwisami multimedialnymi - włączając w to Flickra, YouTube'a i TwitPic, które udostepnia zawartość swoich stron wprost w serwisie. Zdaje się, że transakcja ta ma charakter promocyjny i Twitter nie musiał zapłacić za nią choćby centa.

Odświeżony Twitter ma dwa duże plusy - przewijaną w nieskończość listę wpisów i możliwość oglądania zdjęć i filmów bez konieczności opuszczenia strony głównej. Williams uważa, że strona jest teraz dużo szybsza, a użytkownicy spędzą na Twitterze jeszcze więcej czasu.