Internet zrobiony z drzewa ma się dobrze

Ponad 3/4 internautów wciąż czyta papierowe gazety - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

Kiedy dotarłem do danych ARC, przed oczami stanęła mi pewna scena z Family Guy'a. Dialog pomiędzy psem-pisarzem a nastolatką wyglądał tak:

Brian: You know I wrote a book.

Girl: What's that?

Brian: It's like a long magazine.

Girl: Huh?

Brian: It's like the internet made out of a tree.

Girl: Oh. Weird.

(Odcinek w całości - ok. 19 minuty)



Co prawda dialog tyczy się książki, ale papier to papier. I polski Internauta wciąż zagląda do prasy drukowanej. Jedynie 24 proc. respondentów przebadanych przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia deklaruje, że w ogóle nie czyta gazet. To pewnie te nastolatki ;).

Long magazine

Największą popularnością wśród internautów cieszą się miesięczniki. Ich czytelnictwo deklaruje 40 proc. internautów. Najwięcej osób sięga po "Twój Styl". Na kolejnych miejscach znalazły się "Claudia" oraz "Focus".

Do tygodników i dwutygodników zagląda 38 proc. badanych. Największym uznaniem cieszą się w tej grupie gazet "Newsweek", "Angora" oraz "Polityka".

Kliknij, aby powiększyć

Spóźnione dzienniki

Z badania przygotowanego przez ARC Rynek i Opinia na Epanel.pl wynika, że internauci najrzadziej czytają dzienniki. Niemniej jednak, zagląda do nich 1/3 badanych. Najbardziej poczytnym tytułem w tej kategorii jest "Gazeta Wyborcza". Na kolejnych miejscach - z o ponad połowę niższymi wynikami - znalazły się bezpłatne "Metro", za zaraz po nim "Rzeczpospolita".

Stosunkowo małe czytelnictwo dzienników można tłumaczyć tym, że aktualne newsy które są ich główną siłą wcześniej (i bezpłatne) pojawiają się na serwisach internetowych.

METODOLOGIA: Badanie było realizowane metodą ankiet internetowych CAWI (Computer Assisted Web Interviews) na Epanel.pl od maja do lipca 2010 roku. Łącznie wzięło w nim udział N=3272 Internatów, w wieku 16-60

lat, pochodzących z gospodarstw domowych o minimalnym dochodzie 1000 zł netto na członka rodziny.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.