Coraz większa strataTravelplanet.pl

Travelplanet.pl zamyka pierwsze półrocze 2010 r. ze stratą w wysokości 2,5 mln zł. To dwukrotnie więcej niż w analogicznym okresie rok temu.

Pośrednik usług turystycznych w internecie, Travelplanet.pl (833 tys. użytkowników wg czerwcowych wyników Megapanel PBI/Gemius) w ciągu pierwszego półrocza 2010 osiągnął przychody w wysokości 7 mln 746 tys. zł. To minimalnie mniej niż rok temu, kiedy było 7 mln 789 tys. zł.

Znacząco powiększyła się jednak strata Spółki. Podczas gdy pierwsze półrocze 2009 r. Travelplanet.pl zamknął stratą w wysokości 1 mln 126 tys. zł, tak w tym roku jest to ponad dwa razy więcej - 2 mln 252 tys. zł.

Jak podano w sprawozdaniu, na wyniki Spółki miało wpływ m. in. zamknięcie 2 punktów obsługi klienta (co jednak zgodne było z polityką zwiększenia efektywności) - obecnie Spółka ma 15 takich "naziemnych" punktów, a także chmura pyłu wulkanicznego z Islandii i żałoba narodowa po katastrofie prezydenckiego samolotu, które znacząco ograniczyły podróże Polaków.

Travelplanet.pl zakłada, że w 2010 r. mimo niekorzystnych tendencji na rynku, osiągnięte będą obroty na poziomie 2009, a także utrzymana będzie płynność finansowa - czytamy w sprawozdaniu.

Na 2010 r. Spółka zaplanowała działania zmierzające do wzrostu świadomości marki oraz budowania przewagi konkurencyjnej w obszarze obsługi klienta, a także zoptymalizowanie witryny travelplanet.pl w obszarach mających wpływ na konwersję handlową.

Źródło: Travelplanet.pl SA