Wyszukiwarki będą rozróżniać

Operatorzy większości amerykańskich wyszukiwarek internetowych poinformowali, że są w stanie wyraźnie rozróżniać w rezultatach wyszukiwania linki do ofert reklamowych od wyników "obiektywnych". Wprowadzenia takiego rozróżnienia domaga się tego od nich amerykańska Federalna Komisja Handlu.

Wydarzenia
20 stycznia 2017

Kampania Adwords stała się nieodzownym elementem strategii marketingowej większości firm. W Google po prostu trzeba być. Jak zrobić to...

Zarejestruj się
W ubiegłym tygodniu przedstawiciele Komisji zażądali od operatorów wyszukiwarek, by ci wyraźnie informowali klientów, które z pozycji zawartych w rezultatach wyszukiwania swą pozycję zawdzięczają temu, że tak naprawdę są reklamami, a nie stronami najbardziej zgodnymi z oczekiwaniami internauty.

Jak do tej pory ukrywanie wśród wyników wyszukiwania reklam było jednym z ważniejszych źródeł dochodów wielu wyszukiwarek. Przedstawiciele Federalnej Komisji Handlu stwierdzili jednak, że stosowanie takich praktyk jest nadużywaniem zaufania internautów, którzy od wyszukiwarek oczekują przede wszystkim obiektywnych informacji. Dlatego właśnie zażądano, aby podczas wyświetlania wyników wyszukiwania, reklamy zostały wyraźnie odróżnione od pozostałych wyników - tak, by klient mógł świadomie wybrać, jaką stronę chce odwiedzić.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.