Dove najskuteczniejsza na Facebooku w EMEA

Realizowana przez Facebook NOW i dom mediowy PHD Media Direction kampania Dove w cotygodniowym rankingu serwisu okazała się najefektywniejszą kampanią reklamową przeprowadzaną na Facebooku w krajach z regionu EMEA.

Kampania promująca konkurs Dove Design wykorzystała formę PollAd, czyli sondę. W przedostatnim tygodniu lipca (19-23.07. br.) akcja odnotowała engagement rate na poziomie 5.086%. Oznacza to, że 5% odbiorców reklamy weszło w interakcję z reklamą - wzięło udział w sondzie lub kliknęło umieszczony w kreacji przycisk "Lubię to".

Jest to najwyższa wartość wskaźnika zaangażowania odnotowana przez wszystkie kampanie reklamowe emitowane w tamtym okresie na Facebooku w krajach Europy, Bliskiego Wschodu oraz Afryki.

Nie jest to specjalnie długi okres czasu, ale zawsze warto pochwalić się polskimi dokonaniami oraz przybliżyć specyfikę reklamową Facebooka.

"Poza wysokim engagement rate akcja ta uzyskała też doskonałe wyniki pod względem wzrostu liczby fanów marki Dove na Facebooku. Dodatkowo wyniki sondy przeprowadzonej przez klienta wśród użytkowników z pewnością wspomogą podejmowanie decyzji w sprawie jego dalszych działań" - mówi Paweł Karaś head of Facebook Sales w ARBOinteractive i dodaje: Dostępne na serwisie Facebook reklamy angażujące, jaką jest m.in. PollAd z kampanii konkursu Dove Designs, charakteryzują się nastawieniem na interakcję z odbiorcą, a także wykorzystują mechanizm działania kampanii wirusowej. Wszelkie interakcje podjęte z reklamą przez danego użytkownika widoczne są dla wszystkich jego znajomych, dlatego przekaz reklamowy dociera do większej liczby internautów niż zaplanowane odsłony.



"Warto zaznaczyć, że obecne tempo wzrostu popularności Facebooka wśród Polaków pozwala szacować, że do końca wakacji Facebook będzie miał w badaniu Megapanel PBI/Gemius 8 milionów, zaś do końca roku 10 milionów użytkowników z Polski" - dodaje Paweł Karaś.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.