Wirtualni asystenci z Polski będą konkurować w Dolinie Krzemowej

Ponad rok temu firma InteliWISE otworzyła biuro w Dolinie Krzemowej. Teraz swojego szczęścia w centrum amerykańskiego przemysłu "nowych technologii" spróbuje konkurent - Fido intelligence.

Dolina Krzemowa (ang. Silicon Valley) znajduje się w północnej części amerykańskiego stanu Kalifornia. Swoje siedziby mają tam takie internetowe potęgi jak Google, eBay, PayPal czy Yahoo.

W ubiegłym roku InteliWISE S.A. jako pierwsza polska spółka giełdowa otworzyła biuro w Dolinie Krzemowej. Otwarcie biura sprzedaży w Sunnyvale było kolejnym krokiem, po wdrożeniu technologii wirtualnych doradców w koncernie Kraft Foods, w realizacji strategii wejścia na rynek USA.

Teraz swoich sił w Dolinie spróbuje konkurent InteliWISE, także działający w branży przetwarzania języka naturalnego na kod zrozumiały dla komputerów. Fido intelligence, podobnie jak InteliWISE, otworzy biuro w Plug & Play Tech Center (organizacja zrzeszającą spółki wysokich technologii, inwestorów typu venture capital, banki oraz firmy z zakresu infrastruktury finansowo-prawnej).

Jak jednak podkreślają przedstawiciele Fido Inteligence, firmy nie będą ze sobą konkurowały, gdyż Fido zamierza podbić amerykański rynek zupełnie innym produktem. Firma nie wchodzi na rynek amerykański z wirtualnymi asystentami, tak jak zrobiło to InteliWISE, ale z technologią Text Intelligence. To ona wywarła duże wrażenie na amerykańskich przedsiębiorcach i inwestorach.



Najbardziej znanym rozwiązaniem korzystającym z technologii Text Intelligence jest Email Processor - system dogłębnie przetwarzający treść e-maila. Jak twierdzi Fido Intelligence, "system jest w stanie bez pomocy człowieka odpowiedzieć na 80-90 proc. poruszanych w nim problemów. Sprawnie rozładowuje nawet największą liczbę pojawiających się nagle w firmach zapytań mailowych, bez potrzeby zwiększania etatów, skracając przy tym czas odpowiedzi do minimum."

- Technologia Text Intelligence (przetwarzająca język naturalny) ma dużą szansę zdobyć rynek zachodniego świata wnosząc innowacyjne polskie pomysły na dojrzały rynek amerykańskiej gospodarki - mówi Tomasz Krupa, Dyrektor IT, Fido Intelligence.

Ciekawym produktem Fido Intelligence jest też tworzony we współpracy m.in. Komendą Główną Policji system Cerber, który ma chronić dzieci przed szkodliwymi zachowaniami pojawiającymi się w internecie. System ma rozpoznawać złe intencje osób rozmawiających z najmłodszymi online oraz chroni je przed szkodliwymi i groźnymi treściami.

Trudno uwierzyć, że firmy InteliWISE i Fido Inteligence nie będą dla siebie konkurencją, zważywszy na to, że obie specjalizują się w technologii wirtualnych asystentów.

Skonsolidowane przychody InteliWISE wyniosły w 2009 r. ponad 1 mln zł. Jednocześnie spółka zanotowała stratę netto sięgającą 1,1 mln zł. Fido intelligence nie ujawnia wyników finansowych.

Skąd strata w InteliWISE? - "Głównie z inwestycji w nasza obecność na rynkach zagranicznych, w szczególności USA - zarówno dopasowanie oprogramowania do wymogów dużych klientów jak Comcast czy Kraft, ale także z marketingu do nowych" - mówi Marcin Strzałkowski, Prezes Zarządu InteliWISE S.A.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.