Bebo sprzedane za mniej niż 10 mln dol

Koncernowi AOL udało się sprzedać swój tracący na znaczeniu serwis społecznościowy Bebo.

Nabywcą Bebo jest funduszy hedgingowych Criterion Capital Partners. Ceny, za jaką AOL zgodził się sprzedać swój serwis społecznościowy nie ujawniono. Amerykańskie media spekulują, że kwota ta mogła sięgać 10 mln dol, inne natomiast stawiają na mniej optymistyczną dla AOL wersję 2 mln dol.

Tak naprawdę, to obie kwoty nie są dla AOL optymistyczne. To dlatego, że w 2008 r. koncern kupił Bebo za 850 mln dol ... Komentarz jest zbędny.

Być może nie jest to jednak najgorsze z rozwiązań. Jeszcze w kwietniu AOL rozważał dwie możliwości dla Bebo.com - sprzedaż serwisu lub jego zamknięcie. Co więcej, jak podaje TechCrunch, sprzedaż Bebo pozwoli AOL na odpis od przychodów, co może przełożyć się na oszczędność rzędu kilkuset milionów dolarów na podatku od osób prawnych.



Czy Criterion Capital Partners postawi tracące na znaczeniu Bebo na nogi? Na pewno konieczne będą spore inwestycje, o czym mówił już Tim Armstrong, obecny prezes AOL. W okresie roku Bebo zmniejszyło liczbę użytkowników o 45 proc. i na całym globie korzysta z niego już tylko ok. 12,8 mln użytkowników.

W Polsce w styczniu 2010 r. serwis przyciągnął ok. 100 tys. polskich użytkowników (za Megapanel PBI/Gemius). Rozwojowi Bebo nie pomogła nawet zakończona w ubiegłym roku umowa z Agorą. Zadaniem Agory była promocja i sprzedaż reklam do wspólnego serwisu.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.