Jak Nasza Klasa skorzysta na Mundialu

Tak jak zapowiedziano w ubiegłym tygodniu, serwis wprowadził funkcjonalności związane z Mundialem 2010. Użytkownicy masowo dodają się do profili swoich ulubieńców. Nie wykluczone, że skorzystają też z przygotowanych na tę okazję opcji płatnych.

Jutro rozpoczną się pierwsze mecze Mistrzostw Świata w RPA. Na Naszej Klasie już dziś słychać pierwszy gwizdek.

Na serwisie stworzono zarówno oficjalny profil imprezy jak i oficjalne profile dla każdej drużyny. Profilom zespołów piłkarskich można przyznawać oceny (w skali od jednego do pięciu) oraz dodawać je do swoich znajomych. Na tej podstawie tworzony jest ranking popularność drużyn.

Ciekawe jest to, że NK stara się nadać każdej drużynie odrębny charakter. Każda ma swojego Śledzika, na którym pojawiają się "jej" wpisy (wpisy te komentują użytkownicy); każda ma powiązane tematycznie ankiety - w przypadku Hiszpanii można odpowiedzieć na pytanie: "Jaki jest największy dotychczasowy mundialowy sukces Hiszpanii?"; każda ma powiązane rozmowy na forum (np. "Dlaczego Hiszpanie zawsze zawodzą na mundialu?".



Przed NK otworzyły się nowe możliwości zarabiania. Kibic może wziąć udział w jednym z wielu plebiscytów (np. Kto wygra grupę H?) i zagłosować na swoją ulubioną drużynę wysyłając SMS. Koszt to 1,22 zł + VAT. Można też użyć opcji "pokaż na kogo kibicujesz" i wykupić awatar z logo drużyny, który będzie się ukazywał na profilu użytkownika. Koszt przelewu to 2 zł.

W 2009 r. przychody Naszej Klasy wyniosły prawie 63 mln zł. Głównym źródłem przychodów są pieniądze pochodzące ze sprzedaży reklam, ale strategiczną gałęzią dla NK są wciąż rozwijane mikropłatności.

Akcje jak ta mogą istotnie stymulować rozwój tej gałęzi, zwłaszcza że akcja Mundial cieszy się rosnącą popularnością. Praktycznie z każdą sekundą prowadząca w rankingu kibiców Hioszpania jest dodawana przez kogoś do profilu. Gdy piszę ten tekst kibicuje jaj już 7 tys. osób. Pomyśleć tylko co by było, gdyby dostępny był profil naszej narodowej reprezentacji ... Wygląda na to, że piłkarskie posunięcie NK może się okazać strzałem w dziesiątkę, chociażby z punktu widzenia zaangażowania swoich użytkowników.

Są też pewne niedociągnięcia. Mundialowe profile, być może pod naporem użytkowników, działają wolniej, a zapowiadana w TVP współpraca co do materiałów wideo jak na razie ogranicza się do przekierowywania użytkowników na stronę TVP.



Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.