Wielka Brytania: społeczności wyprzedziły Google

W Wielkiej Brytanii serwisy społecznościowe zdobyły większą ilość odwiedzin niż wyszukiwarki internetowe.

Według analizy przeprowadzonej przez firmę Hitwise, wynika, że na serwisy społecznościowe przypadło prawie 12 proc. ze wszystkich wizyt dokonanych przez brytyjskich internautów w maju br. Wyszukiwarki internetowe zakończyły miesiąc z wynikiem ponad 11 proc. Oznacza to, że po raz pierwszy sieci społecznościowe cieszyły się większą popularnością od wyszukiwarek internetowych.

Facebook zyskuje obecnie 55 proc. z wszystkich wizyt brytyjskich internautów wśród social media. To prawie trzy razy więcej niż YouTube, którego notabene właścicielem jest Google. Trzecim najpopularniejszym serwisem jest Twitter. Na kolejnych pozycjach znajdują się Bebo i MySpace, jak wynika z raportu Hitwise.

- Procent ruchu na serwisach społecznościowych w ruchu na witrynach internetowych w ogóle, stale rośnie i w ciągu kilku lat ma realną szansę powalczyć o palmę pierwszeństwa z wyszukiwarkami - mówi Daria Puczyńska Marketing Manager z Grupy Fotka.pl.



Informacja o zaskakującym wyniku social media stawia, przede wszystkim przed Google, pytanie o dalszy kierunek konkurencji wyszukiwarek z takimi serwisami jak Facebook czy Twitter, które dzięki swojej popularności mają szansę przejmować coraz większą część budżetów firm przeznaczonych na marketing online.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.