Nasza Klasa - prawie 63 mln zł przychodu!

xray hand

O 126 procent wzrosły przychody Naszej Klasy w ubiegłym roku. Żadna inna spółka internetowa z pierwszej dziesiątki Megapanelu nie może pochwalić się choćby zbliżoną dynamiką.

Facebook, Facebook, Facebook. Ostatnio wszystkie media (papierowe i elektroniczne) piszą o Facebooku.

Na dalszy plan zeszła Nasza Klasa, która w większości dyskusji przewija się raczej przy okazji pytania: "czy Facebook wyprzedzi Naszą Klasę?". Bijąc się w pierś przyznaję, że my też pisaliśmy w tym duchu.

Media swoje, a właściciele NK robią swoje, i wychodzi im ta robota naprawdę dobrze. Przychody spółki w ubiegłym roku wyniosły 62,8 mln zł! Tym samym przychody były wyższe o 126 procent w porównaniu z 2008 rokiem.

Warto zwrócić uwagę na fakt, że NK działa na rynku dopiero od trzech lat. Dla porównania, przychody działającego od czerwca 1996 r. serwisu Onet.pl, największego wśród portali, w ubiegłym roku wyniosły 180 mln zł, czyli trzy razy więcej niż NK. Jak jednak chwalą się przedstawiciele społecznościówki, udział barterów w przychodach NK jest dużo niższy niż w przypadku portali i stanowi kilka procent.

Niezły jest też wynik netto NK, który już w 2008 r. był najwyższy w kategorii serwisów społecznościowych. W ubiegłym roku spółka zwiększyła jeszcze bardziej zysk netto osiągając 18,5 mln zł, czyli o ponad 85 procent więcej niż rok wcześniej.

- "Naszym zdaniem pokazuje to, iż osiągamy wyniki niedostępne dla naszych konkurentów rynkowych i jesteśmy w kondycji finansowej pozwalającej myśleć o dalszym dynamicznym rozwoju" - mówi Dominik Kaznowski, pełnomocnik zarządu NK do spraw marketingu i PR - Wyniki te zostały wypracowane pomimo ponoszenia wysokich nakładów na inwestycje i wzrostu zatrudnienia w tym czasie.

Zainwestowano w tym okresie m.in. w rozwój infrastruktury, zaplecza technicznego, rozwój produktów mobilnych czy od strony biznesowej - w rozwój departamentu badań zarządzanego przez Krzysztofa Sobieszka. - Od kilku miesięcy realizujemy już badania testowe z wybranymi partnerami. Myślę, ze wkrótce będziemy gotowi do pełnej premiery rynkowej. To oczywiście kolejny krok w dywersyfikacji przychodów - mówi Dominik Kaznowski.

W tej chwili w spółce pracuje ponad 170 osób, z czego 72 dołączyły właśnie w 2009 r.



Kierunki rozwoju

Jak stwierdził podczas marcowej konferencji prasowej Arkadiusz Pernal, obecny prezes NK, strategiczne kierunki rozwoju serwisu to komunikacja, otwieranie się na kontent i rozrywka.

W tym roku spółka wprowadzi kilka nowych produktów. W pierwszej kolejności na Naszej Klasie pojawią się gry. Potem kolej przyjdzie na wersje mobilną serwisu, grupy i reklamy społecznościowe (social ads). Zaś komunikator NKtakl wystartuje także jako oddzielna aplikacja. Za rozwój produktowy serwisu odpowiada Maciej Popowicz, były prezes i założyciel NK.

Strategiczną gałęzią przychodów firmy, poza przychodami pochodzącymi ze sprzedaży reklam, są mikropłatności. Jak mówi Tomasz Przybyłowicz, wciąż przeważająca część przychodów NK pochodzi z reklam, ale mikropłatności mają być rozwijane.

NK zamierza dalej inwestować, zarówno w NK jak i w new business niekoniecznie związany z podstawową działalnością.

Również w tym roku NK planuje zwiększyć przychody. - "Wyniki pierwszych miesięcy tego roku nastrajają nas pozytywnie" - mówi Dominik Kaznowski - "Zapewne utrzymanie dynamiki na poziomie 100 proc. będzie trudne, ale planujemy, że bieżący rok zakończy się znaczącym wzrostem względem 2009."

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.