Program afiliacyjny ... ale o co chodzi?

Grupa ADV startuje właśnie z własną platformą afiliacyjną, która powstała dzięki środkom z UE. Usługa skierowana jest do internautów, tylko czy biedny internauta połapie się w złożoności tego systemu?

Ze środków Unii Europejskiej skorzystało już wiele polskich firm. Powstały projekty jak e-wyceniarka.pl, admatik.pl czy należący do właścicieli Chomikuj.pl Podajdalej.pl.

Ale żaden z wyżej wymienionych nie był tak złożony jak Poznajomosci.pl. Dofinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Działania 8.1 projekt jest programem afiliacyjnym. Programem będącym połączeniem cash-back, programu lojalnościowego i łańcuszka powiązań. Brzmi skomplikowanie? Jest skomplikowane.

Na stronie autorzy zamieścili trzy filmiki instruktażowe i kilka prezentacji opisujących produkt. Ja dodatkowo przeczytałem informację prasową i zarejestrowałem się w systemie. I chyba zrozumiałem.



Większość programów afiliacyjnych kierowanych jest do właścicieli storn internetowych. Mogą oni na swojej stronie zareklamować książkę i dostać prowizję od jej sprzedaży. Poznajomości.pl kierowany jest do zwykłego internauty, takiego co to nawet własnej strony internetowej nie posiada.



Taki Kowalski rejestruje się w systemie żeby ... móc zacząć robić zakupy. Użytkownicy otrzymują premię pieniężną od wszystkich dokonywanych przez siebie zakupów. W dokonywaniu zakupów pomaga wyszukiwarka oraz porównywarka cen.

Poznajomości.pl jest programem afiliacyjnym, w którym użytkownicy powinni budować sieć społecznościową. Poza premią za własne zakupy, użytkownicy są dodatkowo wynagradzani za rozbudowę społeczności i zakupy zaproszonych znajomych. Każdy użytkownik musi przyłączyć do siebie inne osoby. Ilość zaproszonych osób jest ograniczona do 10. - "Dzięki temu powstaje hierarchiczna sieć, która dzięki sile użytkowników uzyskuje dodatkowe zniżki na produktach oraz zarabia na cash-backu od zakupów" - napisano w jednaj z prezentacji.

Użytkownicy nie muszą dokonywać żadnych obowiązkowych zakupów i nie są zobligowani do innych działań.

Towary dostępne na platformie dostarczone są przez współpracujące z Poznajomości sklepy. Rozliczenia bazują na prowizji od sprzedaży.

Jak powiedział Sławomir Kornicki, Prezes Zarządu Iweii.com, prace nad platformą trwały ponad dwa lata. Platforma będzie dostępna na dwóch rynkach europejskich - w Polsce oraz w Irlandii. Jak zapewniają właściciele, Poznajomości nie jest bezpośrednią kopią zagranicznych pomysłów.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.