Konferencja Internet 2k10 Trzecia fala - najważniejsze branżowe wydarzenie roku

W dniach 14-15 czerwca Internet Standard zaprasza na kolejną konferencję z cyklu 2k. Wydarzenie, którego hasłem przewodnim jest "Trzecia fala" poświecona będzie trendom i zjawiskom wyznaczającym nowy etap w rozwoju sieci. W programie m. in. wystąpienia prezesów największych polskich spółek internetowych, gościa specjalnego Alison Fennah z European Interactive Advertising Association, przedstawicieli czołowych agencji reklamowych, firm branży e-commerce. Podczas konferencji odbędzie się także premiera raportu Internet2k10 z pierwszym w Polsce finansowym rankingiem spółek internetowych oraz wręczenie nagród Internet Standard dla Człowieka i Firmy Roku 2009.

Już po raz piąty Internet Standard organizuje branżową konferencję z cyklu 2k poświęconą podsumowaniu wydarzeń minionego roku oraz nakreśleniu wizji rozwoju rynku w latach następnych.

W trend zwany "Trzecią falą", która jest motywem przewodnim konferencji najlepiej wpisują się m. in. serwisy społecznościowe typu Facebook, Nasza Klasa, YouToube, serwisy mikroblogowe i wszechobecne social games, serwisy socialshoppingowe, angażujące formy reklamy, postępująca interaktywność i multimedialne formy przekazu, nowe nośniki, dzięki którym internet przestał być "zamknięty" w zwykłym pececie: smartfony, tablety sprawiające, że konwergencja mediów staje się faktem.

Przeżyliśmy już okres rozkwitu dotcomów zakończony spektakularnym ich upadkiem tzw. bańką internetową, dynamiczny rozwój projektów poszukujących optymalnego modelu biznesowego wraz z Web 2.0. Czy obecnie jesteśmy świadkami zjawiska, które nazywać można "Trzecią falą"? Czy nowa generacja serwisów społecznościowych to realizacja toflerowskiej idei rozwoju nowych technologii umożliwiających nieograniczoną komunikację między ludźmi, gdzie granice miedzy nadawcą i odbiorcą mediów zacierają się? - pyta Agnieszka Świtkowska, wydawca InternetStandard.pl.

Podczas konferencji Internet 2k10 omówione zostaną najważniejsze wydarzenia branży z minionego roku ze szczególnym uwzględnieniem projektów innowacyjnych wytyczających kierunek rozwoju internetu na najbliższe lata.

Konferencję otworzą prezentacje dotyczące badań rynku. Piotr Kowalczyk (prezes IAB Polska) oraz Jarosław Sobolewski (dyrektor generalny IAB Polska) przedstawią raport strategiczny IAB i dokonają analizy wydatków na reklamę wg badania IAB AdEx 2009 w Polsce i w Europie. Andrzej Garapich (prezes PBI) podsumuje zaś wyniki popularności witryn na podstawie badania Megapanel PBI/ Gemius.

Na konferencji odbędzie się również premiera raportu Internet 2k10 opracowanego przez redakcję Internet Standard.

To pierwsza edycja raportu o e-biznesie w Polsce i jedyne na polskim rynku źródło informacji dla firm działających w szeroko pojętej branży internetowej - mówi Agnieszka Świtkowska. Raport zawiera unikalny ranking firm internetowych przygotowany na podstawie wyników finansowych (w podziale na branże), analizę oglądalności witryn w 2009 r., omówienie źródeł finansowania projektów, oraz wywiady z liderami rynku. Raport dostępny będzie do bezpłatnego pobrania ze strony InternetStandard.pl oraz stron Partnerów Raportu od 15 czerwca 2010 r.

Alison FennahAlison Fennah Gościem specjalnym konferencji będzie Alison Fennah reprezentująca European Interactive Advertising Association, która przedstawi wyniki badania Mediascope Europe dotyczącego konsumpcji mediów w Europie. Warto podkreślić, że Polska jest po raz pierwszy uwzględniona w badaniu i że raport ten stanowi przydatne materiał porównawczy dotyczący preferencji polskich "konsumentów" mediów na tle innych rynków europejskich - dodaje Agnieszka Świtkowska.

Jak trzecią falę i kierunki rozwoju sieci postrzegają przedstawiciele najważniejszych graczy polskiej sceny internetowej? Temu zagadnieniu poświęcony będzie panel dyskusyjny z udziałem: Tomasza Jażdzyńskiego (prezesa Interii), Grzegorza Tomasiaka (prezesa Wirtualnej Polski), Arkadiusza Pernala (prezesa Naszej Klasy), Łukasza Wejcherta (prezesa Onetu), a także Michała Brańskiego (członka zarządu o2.pl) i Tomasza Józefackiego (członka zarządu Agory). Uczestnicy konferencji będą też mogli wysłuchać wystąpień prezesów WP, Interii a także przedstawicieli portali Gazeta.pl i Onet.pl.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.