Yahoo zainwestowało ok. 100 mln dol w nowe treści

Yahoo przejęło internetową spółkę Associated Content. Według różnych źródeł wartość transakcji waha się w przedziale od 90 do 100 mln dol.

Associated Content to spółka medialna, którą można też określić mianem "farmy treści". Materiały prasowe (teksty, zdjęcia, nagrania itp.) tworzą dla niej niezależni dziennikarze, freelancerz, często amatorzy. Miesięcznie redaktorzy Associated Content, którzy wybierają najlepsze teksty do publikacji, pracują nad 50 tys. nadesłanych materiałów.

Tym samym nowy nabytek da Yahoo dostęp do niedrogich i unikalnych treści. Analityk IDC, Karsten Weide określiła przejęcie jako "mądry ruch Yahoo". - "Niektóre tematy niszowe zapełnią luki w ofercie treściowej Yahoo, w szczególności w aktualnościach i finansach. A to w dalszej kolejności przełoży się na przyciągnięcie większej liczby użytkowników oraz reklamodawców".



Wcześniej w Associated Content inwestowali Canaan Partners, Softbank Capital oraz AOL, lokując w spółce medialnej łącznie 21 mln dol. AOL, który swoją najświeższą strategię oparł na dostarczaniu użytkownikom unikalnych treści, był dotychczas postrzegany jako potencjalny nabywca Asssociated Content. Jednak gigant postanowił na autorski produkt Seed.com, który podobnie jak AC bazuje na treściach nadsyłanych przez internautów (tzw. "crowd-sourced content"). W dobieraniu poczytnych treści ma spółce AOL pomóc specjalny system, który stara się przewidzieć o czym użytkownicy chcą czytać.

"Połączenie naszych światowej klasy zespołów redaktorskich z Associated Content to znaczący krok" - powiedział Carol Bartz, CEO Yahoo! Inc. - "Wspólnie stworzymy więcej treści na temat tego, o czym nasi użytkownicy chcą czytać, oraz stworzymy nowe sposoby by reklamodawcy mogli angażować internautów na naszych stronach."

Założony w 2004 r. przez Luka Beatty Associated Content miesięcznie odwiedzany jest przez 16 mln unikalnych użytkowników - wynika z danych comScore.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.