Brand advertising - nowa grupa w IAB

W strukturach IAB została powołana nowa grupa robocza - Brand advertising, która zajmie się promowaniem reklamy wizerunkowej w internecie.

Grupa "Brand advertising" została przekształcona z grupy display advertising. Jej głównym cele jest szeroko rozumiane promowanie reklamy wizerunkowej online. Grupa chce pokazać reklamodawcom, że w internecie nie tylko sprawdza się performance marketing, ale i budowanie świadomości marki.

Aby osiągnąć swój cel, grupa po pierwszym spotkaniu określiła zadania do których należy m.in. opracowanie standardów formatów reklamy, wydanie poradnika dla marketerów pt. "Brand Advertising online", wyznaczenie wytycznych dla grupy roboczej badawczej. Grupa aktywnie będzie wspierać tegoroczny konkurs MIXX-awards oraz udzielać się w pracach nad raportem IAB.

W ramach struktury grupy działają: wydawcy, sieci. Do aktywności zostały zaproszone domy mediowe.

" W ramach IAB Europe trwają także prace nad dokumentem, który ma zebrać w jednym miejscu najlepsze przykłady marketingowe i badawcze dotyczące reklamy wizerunkowej z całej Europy. Uczestniczymy w tych pracach, a ich efekty będziemy także wykorzystywać na naszym rodzimym rynku" - mówi Piotr Kowalczyk, prezes Zarządu IAB Polska.

W IAB Polska aktywnie dzialaja jeszcze grupy robocze tj.: WOMM, serwisy spolecznosciowe, agencje interaktywne, reklama behawioralna, badania, advergaming, email marketing, mobile, usability, SEM - marketing w wyszukiwarkach, video online, technologie.