Onet.pl zwiększa przychody i skupia się na OnetVOD

Portal Onet.pl zwiększył przychody w I kwartale br. o 5 mln zł. Motorem wzrostu były reklamy graficzne.

W ubiegłym roku przychody Onet.pl wyniosły 180 mln zł. Był to jednocześnie spadek o 3,6 proc. w stosunku do 2008 r.

Początek tego roku jest pod względem przychodowości pozytywny. Należący do Grupy TVN portal wykazał wzrost przychodów o 5 mln zł (czyli 13%) rok do roku. Dało to tym samym łączny przychód za pierwsze trzy miesiące tego roku wielkości 45 mln zł. W znakomitej większości jest to wynik wzrostu przychodów reklamowych display.

Oto jak wyglądała struktura przychodów: reklama wygenerowała dla portalu 36 mln zł, przychody od użytkowników to 7 mln zł, a źródła określane jako pozostałe - 2 mln zł.

Onet wykazał zyskowność 34% - wyraźny wzrost z 14% w pierwszym kwartale 2009 roku.

Również należące do Grupy TVN lokalizator Zumi zanotował wzrost przychodów - o ok. 10 proc. Przychody serwisu w I kwartale wyniosły 7 mln zł.

Oczkiem w głowie Łukasza Wejcherta, prezesa Onet i wiceprezesa zarządu Grupy TVN ds. online, jest obecnie serwis Onet VOD. Internetowa platforma, na której obejrzeć można m.in. seriale stworzone przez TVN, zamierza wprowadzić do swojej oferty też starsze bajki, jak "Reksio" lub "Bolek i Lolek".

Obecnie 90 proc. wszystkich odtworzonych na OnetVOD materiałów stanowią seriale i programy rozrywkowe.