Twitter testuje narzędzia dla biznesu

Przedstawiciele popularnego serwisu mikroblogowego poinformowali wczoraj, że opracowali zestaw narzędzi i funkcji przeznaczonych dla użytkowników korporacyjnych. Nowości są właśnie testowane przez kilkaset firm.

W e-mailu przesłanym do redakcji amerykańskiego Computerworld Carolyn Penner, rzeczniczka Twittera, oficjalnie potwierdziła tę informację - ale nie zdradziła żadnych szczegółów na temat nowych usług. Ograniczyła się jedynie do stwierdzenia, że nowe funkcje zaprojektowano tak, aby "firmy mogły wykorzystać serwis mikroblogowy do wspomagania i rozwijania swojej działalności". Nie wiadomo na razie kiedy należy spodziewać się oficjalnego udostępnienia nowych narzędzi Twittera.

Firmowe "ćwierkanie"

Warto jednak przypomnieć, że pod koniec ubiegłego roku w oficjalnym blogu firmy pojawiła się informacja o planach uruchomienia funkcji o nazwie Contributors, dzięki której firmy mogłyby sprawniej komunikować się z klientami (m.in. poprzez jednoczesne publikowanie wielu różnych komunikatów oraz umożliwienie wielu osobom równoległego publikowania komunikatów z poziomu jednego, firmowego konta). Autora wpisu na ten temat zaznaczyła też, że Contributors jest tylko "jedną z wielu tworzonych obecnie przez serwis funkcji dla użytkowników biznesowych".

Przez kolejnych kilka miesięcy nie udostępniano żadnych nowych informacji na ten temat - ale kilkanaście dni temu pojawiły się pierwsze plotki, z których wynikało, że prace nad biznesowymi narzędziami Twittera są już w dość zaawansowanym stadium. W ubiegłym tygodniu Jason Goldman, wiceprezes ds. produktów Twittera przyznał w wywiadzie, że serwis ten nawiązał współpracę z wybranymi firmami - jej celem jest wspólne wypracowanie ogólnej koncepcji usług mikroblogowych dla firm.

"Kto nas czyta?"

"Firmy próbują się zorientować, jak można ocenić efektywność ich działań prowadzonych za pośrednictwem Twittera. Większość z nich robi to poza nim - bo dzięki temu mogą przyglądać się z zewnątrz całemu ekosystemowi" - tłumaczył Jason Goldman. Przedstawiciel serwisu dodał też, że użytkowników korporacyjnych interesują m.in. informacje statystyczne o tym, kto czyta ich komunikaty - ciekawi je zarówno profil czytelników, jak i to, czy i jak odpowiadają na tweety, z jakich urządzeń najczęściej je przeglądają itp.

Z Twittera korzysta już dziś wiele firm (używając narzędzi tworzonych raczej dla użytkowników indywidualnych) - wśród nich warto wymienić choćby Della, Zappos.com, czy JetBlue, które za pośrednictwem oficjalnych kont w serwisie mikroblogowym dostarczają klientom i kontrahentom informacji o nowych produktach, ofertach promocyjnych itp. Twitter służy im zarówno do pozyskiwania nowych klientów, jak i sprawniejszego komunikowania się ze starymi.

Należy spodziewać się, że zaawansowane funkcje biznesowe Twittera będą płatne - ale przedstawiciele firmy na razie nie zdradzają jakiej wysokości będą te opłaty, ani też w jakim modelu będą one pobierane.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.