Internauci zmieniają swoje oblicze

W 2010 r. ponad 70 proc. populacji Stanów Zjednoczonych będą stanowili internauci. Wiąże się to ze zmiana sposobu, w jaki dotychczas postrzegany był internauta.

Statystyczny internauta, który jak dotąd kojarzony był z wykształconą osobą z wielkiego miasta, o trochę wyższych zarobkach niż średnia krajowa, odchodzi w zapomnienie. A przynajmniej w USA.

Jak wynika z prognozy eMarketer, w tym roku dostąp do sieci będzie miało 221 mln mieszkańców USA, czyli 71 proc. populacji tego kraju. Z roku na rok liczba ta ma się zwiększać - w 2014 roku liczba internautów osiągnie poziom 250 mln (czyli ponad 77 proc. populacji).

Oznacza to, że wzrośnie średni wiek użytkownika sieci, która przecież jeszcze kilka lat temu była utożsamiana raczej z ludźmi młodymi. Wzrośnie także reprezentacja nie korzystających jak dotąd z sieci grup etnicznych. Innymi słowy populacja internetu coraz bardziej będzie odzwierciedlała strukturę społeczną USA.

Internauci zmieniają swoje oblicze

W Polsce internauci stanowią już ponad 50 proc. populacji - wynika z cyklicznie realizowanego od 2001 roku przez SMG/KRC badania NetTrack (fala sierpień - październik 2009). Wśród użytkowników internetu w Polsce 51% stanowią mężczyźni, a 49% kobiety.