Rośnie wartość płatnych linków

W styczniu marketerzy w USA wydali 11 proc. więcej na płatne linki w wyszukiwarkach w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym.

Jak wynika z raportu SearchIgnite, pierwszy kwartał 2010 r. był jak dotychczas najlepszym pod względem wydatków na płatne linki w USA.

Wzrost w pierwszym kwartale jest istotny również dlatego, że zazwyczaj po okresie świątecznym marketerzy zmniejszają wydatki na reklamę w wyszukiwarce.

Największymi reklamodawcami w tym segmencie reklamy internetowej była branża sprzedawców detalicznych oraz turystyczna. Wydatki we wspomnianych sektorach wzrosły odpowiednio o 26 proc. i 9 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym. Jest to już piąty kwartał z rzędu, gdy sektor sprzedawców detalicznych zwiększył wydatki na linki w wyszukiwarce.

To zrozumiałe, że wzrost w branży handlu detalicznego jest większy, niż w przypadku turystyki. Wynika to z większych m.in. z sezonowości występującej w branży turystycznej.