USA: 13% wzrost rynku e-commerce

Po kiepskim dla handlu internetowego roku 2009, amerykański rynek e-commerce w 2010 r. odnotuje 12,7% wzrost i przekroczy wartość 152 mld USD - brzmią prognozy eMarketera.

Analitycy eMarketera szacują, że wartość rynku e-commerce w Stanach Zjednoczonych (nie wliczając usług turystycznych, sprzedaży biletów i plików cyfrowych) osiągnie w 2010 r. poziom 152,1 mld USD. Oznacza to wysoki, dwucyfrowy wzrost w porównaniu do ubiegłego roku - 12,7%. Dla porównania, wg analiz eMarketera, w 2009 r. osiągnięto 2%, a w 2008 r. 4,4% wzrost wydatków w sprzedaży on-line.

Mniejszą dynamiką wzrostu charakteryzować się będą w bieżącym roku usługi turystyczne sprzedawane za pośrednictwem internetu. Szacuje się, że w 2010 r. ich wartość wyniesie 92,5 mld USD - to o 4,6% niż rok wcześniej (w 2009 r. odnotowano jednak 6,7% wzrost r/r).

W sumie wartość detalicznego handlu w sieci razem z usługami turystycznymi wyniesie w 2010 r. w Stanach Zjednoczonych 244 mld USD (+9,5% r/r). Szacuje się, że ponad 162 mln amerykańskich internautów wyszukuje produkty w sieci, a 82% z nich dokonuje zakupów on-line. Obecnie handel internetowy w Stanach Zjednoczonych stanowi 7,7% całego rynku sprzedaży detalicznej.

Dobra passa dla handlu internetowego w USA trwać będzie także w 2011 i 2012 r. Wg estymacji wartość e-commerce (bez usług turystycznych oraz sprzedaży bilietów i plików cyfrowych) wyniesie wówczas kolejno 171,1 mld USD (+12,5% r/r) oraz 189,9 mld USD (+11% r/r).

Źródło: eMarketer.com