Badanie: skuteczne targetowanie behawioralne

Nawet 6,8% wynosi średni współczynnik konwersji w przekazach reklamowych targetowanych behawioralnie - wynika z badania przeprowadzonego przez Network Advertising Initiative (NAI). To dwukrotnie więcej od tradycyjnie emitowanej reklamy w sieci.

Wg szacunków eMarketera wartość reklamy targetowanej behawioralnie wyniesie w tym roku 1,13 mld USD. Z badania przeprowadzonego przez Network Advertising Initiative (NAI) na podstawie danych z 12 zrzeszownych sieci reklamowanych wynika, że współczynnik konwersji reklamy targetowanej behawioralnie jest ponad 2-krotnie wyższy niż tradycyjnie emitowanej reklamy w sieci.

Okazuje się, że średni współczynnik konwersji dla przekazów targetowanych behawioralnie wyniósł w 2009 roku 6,8%, podczas gdy "zwykłej" reklamy 2,8%. Bywały okresy (np. 2 kwartał 2009 r.), że omawiany współczynnik reklamy targetowanej ukszłtował się na poziomie nawet 8,8%. Internauci traktują takie przekazy jako bardziej pasujące do ich zainteresowań, stąd większa klikalność oraz chęć np. zakupu promowanych produktów.

Z większą skutecznością reklamy targetowanej behawioralnie wiąże się również jej wyższa wartość. Z badania NAI wynika, że średni CPM tego typu przekazów wyniósł na świecie 4,12 USD, podczas gdy reklamy emitowanej tradycyjnie (Run On Network) ponad dwukrotnie mniej (1,98 USD). Więcej kosztuje również reklama retargetowana - 3,07 USD.

Zdaniem autorów badania, uzyskane dane powinny być znaczącym argumentem w dyskusji z przeciwnikami reklamy targetowanej behawioralnie. Jest ona korzystna nie tylko dla reklamodawców i wydawców, ale również dopasowana do potrzeb użytkowników i tym samym bardziej przez nich akceptowalna i skuteczniejsza w swym przekazie.

Pełny raport NAI dostępny jest tutaj.

Jak jest w Polsce? Czy mamy podobne wskaźniki i czy wartość reklamy targetowanej behawioralnej jest również znacząco wyższa od tradycyjnej? Współczynnik konwersji jest bardzo podobny - mówi Grzegorz Sławatyński, Managing Director w Behavia.pl. Dla przykładu w przeprowadzonej w czerwcu 2009 r. przez Behavia.pl kampanii sklepu internetowego mmo.pl współczynnik konwersji dla kampanii z targetowaniem behawioralnym wyniósł 5,8 %, podczas gdy bez targetowania Run On Network = 2,2%. Koszty również są wyższe, co jest to związane z faktem, że targetowanie behawioralne daje wyższą konwersję.

Źródło: Network Advertising Initiative