Megapanel, styczeń 2010 r. - serwisy tematyczne

xray hand

Wygląda na to, że strategia twórców badania Megapanel PBI/Gemius przyniosła skutek. Wiele firm zakupiło audyt site-centric przed styczniową falą badania, mimo że dotychczas obywało się bez niego.

Pierwsze w tym roku wyniki badania Megapanel PBI/Gemius należy uznać za rewolucyjne. Jak każda znaczna zmiana wzbudziły one też duże emocje.

Dla witryn, które nie wykupiły audytu site-centric, dane zostały okrojone o liczbę odsłon. Z tego też powodu, nie podajemy tej wartości dla większości z prezentowanych poniżej witryn i grup właścicielskich.

PBI poinformowało o mającej wejść w życie zmianie jeszcze w listopadzie ubiegłego roku. Wygląda na to, że strategia twórców badania Megapanel PBI/Gemius przyniosła skutek. Wiele firm zakupiło audyt site-centric przed styczniową falą badania, mimo że dotychczas obywało się bez niego. Wygląda na to, że nie chciały stracić one możliwości pokazania reklamodawcom swojej liczby odsłon, pochodzącej z niezależnego badania.

Twórcy Megapanelu nie ukryli jednak przed światem liczby użytkowników - ta wartość widoczna jest dla wszystkich witryn, bez względu na to czy wykupiły one audyt, czy też nie. Dzięki temu wciąż możemy kontynuować publikowanie rankingów witryn tematycznych, ze względu na liczbę ich użytkowników. Zapraszam więc do zapoznania się z najnowszymi, styczniowymi rankingami witryn tematycznych badania Megapanel PBI/Gemius.

Kategoria Biznes, finanse, prawo

Czoło stawki pozostaje niezmienione. Do witryn audytowanych przez Gemius dołączył INFOR, który w okresie kilku ostatnich miesięcy szturmem wbił się do pierwszej trojki serwisów biznesowych.



Kategoria Budownictwo, nieruchomości

Z 10. na 5. miejsce awansuje grupa Oferty.net. Zarówno Oferty.net jak i należący do Allegro otoDom posiadają od stycznia audyt site-centric.



Kategoria E-commerce

Niespodzianka w kategorii e-commerce. Okazuje się, że także platforma aukcyjna Allegro wykupiło przed styczniową falą audyt site-centric. Jest to o tyle interesujące, że Allegro zazwyczaj nie było kojarzone z reklamą internetową, a tylko z handlem internetowym.

Istotny awans w tej kategorii zalicza serwis aukcjoner.pl, oferujący narzędzia na aukcje internetowe w Allegro i eBay. Aukcjoner, który jeszcze w grudniu traktowany był jako grupa właścicielska, przeskoczył z 7. miejsca na 3 w styczniu.



Kategoria Edukacja

Kolejny udany miesiąc dla Google w kategorii "Edukacja". W grudniu gigant z Mountain View wyprzedził Onet, natomiast w styczniu znalazł się przed kolejnym przeciwnikiem - Sciaga.pl. Mając na uwadze liczbę użytkowników Wikipedia.org (obecnie pierwsze miejsce) można śmiało powiedzieć, że Google nie będzie jednak łatwo zdobyć szczytu stawki.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.