Samoobsługowa reklama graficzna na YouTube

Jedną z najlepiej klikalnych form reklamowych na YouTube są reklamy umieszczane w filmikach wideo. Od dziś serwis udostępnił możliwość umieszczenia tego typu reklamy w systemie samoobsługowym.

Wydaje się, że najtrafniejszą jak dotychczas próbą zmonetyzowania YouTube były reklamy typu "text overlay". Jest to przekaz reklamowy wyświetlany na samym dole podczas emisji materiału wideo.

Jak wynika z danych YouTube, reklamy umieszczane w filmikach wideo są najlepiej klikalną form reklamową na YouTube. CTR tego typu form jest od 8 do 10 razy wyższy, niż ma to miejsce w przypadku innych reklam graficznych wykorzystywanych przez serwis.

Teraz YouTube chce, aby z graficznych reklam overlay korzystała w swoich kampaniach większa liczba reklamodawców. Z tego powodu zautomatyzowany został proces umieszczanie reklamy w plikach wideo.

Posłuży do tego uruchomione przez Google w 2008 roku narzędzie Display Ad Builder. "Display Ad Buldier to samoobsługowe narzędzie dostępne w ramach AdWords, które pozwala reklamodawcy wybierać spośród tysięcy profesjonalnie zaprojektowanych szblonów, po czym uruchomić kampanię wśród 1 miliona witryn, należących do Google Content Network (włączając w to YouTube) w okresie kilku minut" - podało Google na blogu.

Samoobsługowa reklama graficzna na YouTube

żródło: businessinsider.com

Obecnie z Display Ad Builder korzysta ok. 20 tys. reklamodawców. Głównie są to małe podmioty, a 80 proc. rozpoczęło swoją przygodę z reklamą w internecie właśnie od tego narzędzia.

Nowy sposób umieszczanie reklam w materiałach wideo nie wpłynie raczej na obecność dużych reklamodawców na YouTube, ale Google liczy, że może przyciągnąć długi ogon w postaci małych firm. - "Najważniejsze jest to, aby uczynić reklamę graficzną równie mało skomplikowaną jak reklamę w wyszukiwarce, i to w szczególności dla małych graczy" - powiedział Brad Bender, product management director for display w Google.

Reklamy overlay mogą być kupione w modelu rozliczeniowym CPM lub CPC. Reklamodawcy mogą umieścić reklamę na wybranym materiale wideo, gatunku lub ustalić kryteria demograficzne dostarczone przez YouTube.