Zanim kupisz reklamę na Facebooku

Czym fan page różni się od grupy, a czym grupa różni się od profilu prywatnego? Czy reklamy na Facebooku służą do przekierowania ruchu na inne serwisy oraz dlaczego wkrótce znikną niektóre z najpopularniejszych fan page'ów? Te i inne zagadnienia omawiano podczas konferencji adStandard 2010.

Tylko Chiny i Indie pozostają państwami o większej populacji niż Facebook. Jak wynika z wewnętrznych danych Facebooka, liczba aktywnych użytkowników serwisu na świecie przekroczyła niedawno 400 mln, z czego aż 30 proc. stanowią internauci z USA.

Użytkowników strony z Polski jest ok. 3 mln. - "Biorąc pod uwagę mający obecnie miejsce dynamiczny wzrost, sądzę, że pod koniec 2010 r. liczba użytkowników Facebooka wyniesie ok. 6 mln. Myślę, że jest to dosyć znaczny rezultat, uwzględniając przyrosty 12 procentowe z miesiąca na miesiąc" - powiedział podczas konferencji adStandard 2010 Paweł Karaś, head of Facebook sales, ARBOinteractive Polska.



Champion w swojej dziedzinie

Porównywać popularność Facebooka w USA, z popularnością jaką zdobył on w naszym kraju, to jak postawić obok siebie słonia i mrówkę, a jednak również w kraju nad Wisłą marketerzy coraz większą uwagę przywiązują do tego serwisu. Zainteresowanie objawia się chociażby tworzeniem dedykowanych Facebookowi działów wewnątrz agencji reklamowych. Dlaczego warto polubić Facebooka? Powodów zapewne jest kilka.

Paweł KaraśPaweł Karaś

- "Facebook staje się championem dzielenia się contenem" - mówił podczas konferencji adStandard 2010 Michał Brański, członek zarządu 10K Media. Dzięki możliwości dzielenia się treściami, Facebook może służyć jako istotne źródło ruchu dla strony internetowej. Nie chodzi tu o treści jak np. zdjęcia z wakacji, ale o treści, które się poleca i do ich obejrzenia konieczne jest wyjście na zewnątrz Facebooka.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.