IAB i PwC: reklama internetowa warta w 2009 r. 1,373 mld zł

W 2009 r. wartość reklamy internetowej wyniosła 1,373 mld zł - ogłosił na konferencji adStandard 2010 Marcin Kałkucki z PricewaterhouseCoopers.

Marcin Kałkucki, Senior Manager w PricewaterhouseCoopers ogłosił podczas swojego wystąpienia na konferencji adStandard 2010 nieoficjalne jeszcze wyniki badania AdEx za 2009 r.

Z przeprowadzonych przez IAB i PwC analiz opartych na danych uzyskiwanych od największych graczy polskiego rynku reklamy internetowej wynika, że na reklamę w sieci wydano w 2009 r. 1,373 mld zł co oznacza 12,9% wzrost rok do roku.

W 2008 r. wartość reklamy internetowej wyniosła 1,216 mld zł (wcześniej podawano, że 1,174, ale dokonano korekty uwzględniającej dane pozyskane tuż po zakończeniu badania AdEx 2008) i zanotowała ponad 63% wzrost w porównaniu do roku poprzedniego.

Źródło: AdEx 2007-2009Kliknij, aby powiększyćŹródło: AdEx 2007-2009

Szczegółowa charakterystyka uwzględniająca udział poszczególnych formatów reklamy oraz dominujące sektory reklamujące się w sieci zostanie przedstawiona przez IAB i PwC w najbliższym czasie.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.