Comarch tworzy społeczności klientów i nowe rozwiązania dla handlu

Firma zamierza zaoferować klientom z sektora MSP dodatkowe usługi oparte na społecznościach. Początkowo będą to usługi związane z handlem elektronicznym i usługami księgowymi.

Wśród nowych rozwiązań Comarchu dla sektora handlu elektronicznego znajdzie się m.in. serwis konsolidujący oferty klientów krakowskiej spółki. "Będzie to swego rodzaju internetowa galeria handlowa dla naszych klientów" - mówi Zbigniew Rymarczyk, wiceprezes Comarchu odpowiedzialny za rozwiązania dla sektora MSP i systemu ERP. Podkreśla przy tym, że firma zamierza skorzystać m.in. z efektu skali. Platforma będzie bowiem dostępna tylko dla spółek prowadzących działalność handlową w Internecie w oparciu o rozwiązania krakowskiego dostawcy. Stosowne aplikacje Comarchu działają dziś w ponad 300 firmach. To ok. 5 proc. wszystkich polskich sklepów internetowych. "Wspólnie z partnerami chcemy zbudować cały ekosystem" - zapewnia Zbigniew Rymarczyk. Wiceprezes Comarchu nie ukrywa jednak, że początkowo głównym celem uruchomienia serwisu igaleria24 będzie zwiększenie sprzedaży systemów biznesowych linii XL i OPT!MA wśród firm, które zamierzają prowadzić działalność e-commerce. "Kupując od nas system ERP klienci zyskają dostęp do galerii handlowej" - mówi Zbigniew Rymarczyk. Platforma igaleria24 ma być pierwszym produktem Comarchu na rynek B2C. Obecnie w projekcie - znajdującym się w fazie beta - uczestniczy siedem firm korzystających z aplikacji Comarchu. Do końca roku liczba ta ma znacznie wzrosnąć.

Na podobnej zasadzie ma działać analogiczna platforma tworzona wspólnie z biurami rachunkowymi. "Będzie to wyszukiwarka obsługi księgowej świadczonej przez biura rachunkowe korzystające z systemów firmy Comarch" - mówi Zbigniew Rymarczyk. Według niego platforma iksiegowosc24.pl ma ułatwić biurom rachunkowym promocję własnych usług i dotarcie do klientów, zaś firmom poszukującym obsługi księgowej - znalezienie stosownego usługodawcy. W ramach społeczności biur rachunkowych możliwe będzie m.in. przesyłanie zapytań ofertowych do biur księgowych spełniających określone kryteria związane z lokalizacją lub ofertą. Użytkownikami platformy iksiegowosc24.pl mają być przede wszystkim mniejsze firmy również korzystające z systemów Comarchu. Zgodność rozwiązań w firmie i obsługującym ją biurze księgowym ma umożliwiać m.in. sprawną współpracę.

Niedawno rozpoczęto również prace nad stworzeniem prostej aplikacji do fakturowania. Ciekawostką jest fakt, że oprogramowanie dedykowane dla najmniejszych firm jest rozwijane w technologii Microsoft Silverlight. "ifaktury24 to napisany w technologii Silverlight prosty system dla małych firm wystawiających kilka lub kilkanaście faktur miesięcznie" - podkreśla Zbigniew Rymarczyk. Oprogramowanie będzie obsługiwane za pośrednictwem przeglądarki internetowej i niezależne od platformy sprzętowej użytkownika. Dodatkowo aplikacja ifaktury24 ma być zintegrowana z usługami zaliczanymi do oferty iksięgowość.

Trwają również prace nad stworzeniem przeznaczonej dla sklepów detalicznych platformy handlu detalicznego opartej na komputerach Microsoft Surface. Multimedialne stoisko Comarch Retail Innovation Center ma zrewolucjonizować proces zakupów. Będzie wykorzystywać możliwości systemów Comarch ALTUM, Comarch Retail oraz platformy Business Intelligence i usług iSklep24. Początkowo rozwiązanie będzie najprawdopodobniej przeznaczone dla najbardziej prestiżowych sklepów. Premiera prototypowej platformy ma odbyć się na tegorocznych targach CeBIT.

Czytaj też:

Nowy dostawca rozwiązań telekomunikacyjnych dla przedsiębiorstw

3 mln USD na innowacyjne projekty w Polsce

Microsoft i Yahoo będą mogły współpracować?

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200