Jeżeli chodzi o radio i TV, internauci to tradycjonaliści

Większość internautów miała kiedykolwiek kontakt z materiałami wideo w sieci, a ponad połowa korzystała z radia internetowego.

Raport "Audio i wideo w sieci" jest podsumowaniem wyników badania przeprowadzonego w styczniu 2010 roku na grupie 1200 internautów powyżej 14. roku życia. Został on przygotowany przez spółkę badawczą Gemius we współpracy z Grupą RMF i TVP.

"Komunikacja wielu podmiotów, działających na rynku internetowym, bazuje obecnie na wykorzystaniu materiałów audio i wideo. Wiedza o sposobie konsumpcji tych treści przez użytkowników stanowi podstawę dla firm kierujących swój przekaz marketingowy do określonych grup internautów" - mówi Wojciech Kołacz, Badacz w Zespole Badań Ilościowych, autor raportu "Audio i wideo w sieci".

Nowe media na fali

Ponad 80 proc. badanych internautów deklaruje, że miało kiedykolwiek kontakt z materiałami wideo w sieci (z serwisami wideo, telewizją internetową lub telewizją peer-to-peer), a ponad połowa korzystała z radia internetowego. Najbardziej rozpowszechnione są serwisy wideo - skorzystało z nich blisko 3/4 polskich internautów. Co więcej, użytkownicy wszystkich badanych środków przekazu treści audio i wideo w sieci deklarują częstsze korzystanie z nich w przyszłości.

Telewizja i radio w sieci - za i przeciw

Z badania wynika, że internauci częściej słuchają radia tradycyjnego niż internetowego - to pierwsze przyciąga regularnie 62 proc. badanych, z kolei online-owe stacje radiowe słuchane są choć raz w tygodniu przez co piątego użytkownika sieci (22 proc.). Liczniejsze grono internautów gromadzi również póki co tradycyjna telewizja - regularnie korzysta z niej 70 proc. użytkowników. Dużo większy odsetek niż w przypadku radia online, bo niemal połowa, deklaruje, że choć raz w tygodniu korzysta z internetowych serwisów wideo.

Jeżeli chodzi o radio i TV, internauci to tradycjonaliści

Źródło: Gemius SA, gemiusReport „Audio i wideo w sieci”, styczeń 2010; N – wszyscy badani