iPad - coraz mniej chętnych na zakup

Wygląda na to, że informacje ujawnione przez Apple na temat iPada nie tylko nie przekonały do zakupu tabletu nowych klientów, ale co gorsza zniechęciły już zdecydowanych. Takie wnioski można wysnuć z badania przeprowadzonego przez sklep internetowy Retrevo.

W ramach badania Retrevo Pulse przepytano tysiąc losowo wybranych klientów sklepu Retrevo, zajmującego się sprzedażą elektroniki konsumenckiej. Badanie przeprowadzono w dwóch cyklach: w styczniu oraz na przełomie stycznia i lutego tego roku (pierwsze w okresie poprzedzającym konferencję Apple'a, drugie kilka dni po niej).

Z porównania wyników obydwu badań wynika, ze zdecydowanie wzrosła liczba osób, które słyszały o iPadzie z 37% przed konferencją do ponad 80% po niej. Wzrosła też liczba respondentów, którzy słyszeli o tablecie, jednak nie są zainteresowani jego kupnem. Przed konferencją taka postawa charakteryzowała 26% badanych. Po 27. stycznia w ten sposób określiło się już ponad 50% respondentów.

Choć z 3 do 5% wzrosła liczba respondentów, którzy byli zdecydowani kupić iPada, to jednocześnie zwiększyła się też liczba osób, które na pytanie "Czy na podstawie tego, co wiesz o tablecie, sądzisz, ze go potrzebujesz?", odpowiedziała przecząco. W pierwszym badaniu było to 49%, w drugim 61%.

Niewielki odsetek, bo 12% badanych byłby skłonny już teraz do zapłacenia dodatkowych 130 dolarów za możliwość korzystania z 3G.

Na ile opinie wyrażone przez klientów sklepu Retrevo odzwierciedlają przekonania ogółu, przekonamy się po wprowadzeniu tabletu do sprzedaży, co ma nastąpić pod koniec marca tego roku.

Więcej na temat badania zamieszczono na blogu Retrevo.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.