Tablet Apple iPad za 499 dolarów!

xray hand

Apple oficjalnie zaprezentowało długo oczekiwany tablet. Urządzenie o nazwie iPad ma być przełomem na miarę wprowadzenia netbooków - pozwoli m.in. oglądać filmy, przeglądać zasoby Sieci i bawić się w gry komputerowe. iPad będzie dostępny w cenie minimalnej 499 dolarów. Do sprzedaży trafi w ciągu najbliższych 60 dni. Tablet Apple iPad przedstawił w San Francisco's Yerba Buena Center for the Arts sam Steve Jobs, szef firmy z Cupertino.

iPad na konferencji Apple


Steve Jobs z iPademKliknij, aby powiększyćSteve Jobs z iPadem

iPad - iCalendarKliknij, aby powiększyćiPad - iCalendar

iPad - gra FPSKliknij, aby powiększyćiPad - gra FPS

iPad - biurowy iWorkKliknij, aby powiększyćiPad - biurowy iWork

iPad - cenyKliknij, aby powiększyćiPad - ceny

iPad - email oraz mapaKliknij, aby powiększyćiPad - email oraz mapa

iPad - iBooksKliknij, aby powiększyćiPad - iBooks
Apple iPad - pierwsze opinie

Steve Jobs zapowiedział długo oczekiwany tablet iPad - najnowsze urządzenie firmy Apple. Jobs podczas prezentacji powiedział, że iPad ma łączyć w sobie wszystkie korzyści smartfona i laptopa - ma być lepszy od obu do przeglądania Sieci, pisania i wysyłania e-maili, oglądania zdjęć i wideo, zabawy w gry oraz czytania ebooków.

Jobs stwierdził, że netbooki właściwie "nie są lepsze od jakichkolwiek innych urządzeń". Według szefa Apple netbooki "są powolne, mają słabsze możliwości wyświetlania od laptopów i działają na oprogramowaniu PC". Jobs uważa, że w efekcie netbooki nie są lepsze od urządzeń, które stanowiły ich pierwowzór, a jedynie trochę tańsze. Według szefa Apple trzecią kategorią urządzeń mobilnych oprócz telefonów i smartfonów są dopiero tablety z iPadem na czele.

Tablet iPad od Apple - dane techniczne i cechy:

  • 9,7-calowy wyświetlacz IPS (rozdzielczość 1024 x 768)
  • pół cala grubości i waga 1,5 funta (680 gram) - iPad jest więc lżejszy i cieńszy niż jakikolwiek netbook
  • iPad oferuje pełną obsługę dotykową w technologii multi-touch
  • wbudowany akcelerometr, kompas, mikrofon oraz 30-pinowe gniazdko, które w przyszłości ma posłużyć do podłączania dodatkowych akcesoriów, np. mechanicznej klawiatury
  • 16, 32 lub 64 GB pamięci SSD
  • Połączenie 802.11n WI-Fi i Bluetooth 2.1+EDR
  • możliwość ustawiania obrazu w pozycji pionowej i horyzontalnej
  • Sercem iPada jest układ 1GHz Apple A4 - według Jobsa "najbardziej zaawansowany podzespół jaki wyprodukowało Apple". 1GHz Apple A4 zaoferuje procesor, grafikę i I/O w jednym chipie. Układ zaoferuje też wspomaganą sprzętowo grafikę OpenGL
  • Bateria iPada wytrzyma nawet 10 godzin pracy na jednym ładowaniu oraz nawet miesiąc w trybie uśpienia. iPad automatycznie przejdzie w tryb mniejszego poboru energii po odłożeniu go na półkę.


iPad umożliwi przeglądanie zasobów Sieci (Safari), słuchanie muzyki, oglądanie zdjęć, planowanie czasu za pomocą kalendarza i modułu kontaktów oraz skorzystanie z map (Google Maps) i nawigacji. Możliwości urządzenia będą rozbudowywane za pomocą dodatkowych aplikacji oferowanych w AppStore. iPad został również zintegrowany z iTunes - dzięki temu możliwe jest m.in. kupowanie muzyki, filmów czy show telewizyjnych.

Apple udostępniło już pakiet iPhone SDK 3.2 dla twórców oprogramowania. Dzięki temu możliwe jest przygotowywanie aplikacji w pełni kompatybilnych zarówno z iPhone, jak i iPadem. Aktualnie możliwe jest uruchamianie aplikacji dla iPhone w oknie iPada.

Bardzo ciekawe wydają się aplikacje iBooks i iWork. iBooks umożliwi kupowanie ibooków (e-booki od Apple) z iBook Store (10 dolarów za sztukę). Wiadomo, że Apple podpisało już umowy z takimi wydawcami jak Simon & Schuster, HarperCollins czy Penguin. iWork z kolei pozwoli m.in. bezproblemowo wyświetlać zawartość prezentacji czy dokumentów z aplikacji iPad Keynote za pomocą projektora. Dzięki temu będzie można przykładowo w czasie rzeczywistym zmieniać kształt obrazków i dokumentów za pomocą ekranu multi-touch (system drag and drop). Całość zostanie również zintegrowania z Numbers, aplikacją do edycji arkuszy kalkulacyjnych pozwalającą na wygodne przesuwanie kolumn poziomych i pionowych. iWork ma być centrum biurowym dla iPada.

Podczas prezentacji urządzenia zaprezentowano gry na iPada: N.O.V.A. (Gameloft) i Need for Speed Shift (EA) oraz ciekawą aplikację rozrywkową do malowania Brushes.

iPad jest w pełni zintegrowany z systemem dostarczania informacji i treści "The New York Times". Redakcja dziennika przygotowała aplikację, która "jest doskonałym połączeniem świata prasy drukowanej oraz cyfrowej" - jak powiedział Martin Nisenholtz z redakcji dziennika.

W iPadzie brakuje kamery oraz obsługi formatu flash.

Cena iPada w Stanach Zjednoczonych została ustalona na poziomie 499 dolarów w najtańszej wersji z 16 GB pamięci SSD i Wi-Fi (bez 3G). Wersja pozbawiona modułu 3G kosztuje dalej kolejno 599 dolarów z 32 GB pamięci SSD i 699 dolarów z 64 GB pamięci SSD. iPad z WiFi oraz 3G kosztować będzie natomiast kolejno 629 dolarów (16 GB), 729 (32 GB) i 829 dolarów (64 GB).

Konkurencja nie śpi
Podczas CES Microsoft zaprezentował trzy nowe tablety, które trafią na rynek w drugiej połowie tego roku. Urządzenia zostały zaprojektowane przez Hewlett-Packard, Pegatron (Asus) oraz Archos. "Te urządzenia są tak samo mobilne jak telefon i do tego Windows 7" - powiedział podczas CES Ballmer. Więcej o tabletach Microsoft-HP:

W Stanach Zjednoczonych partnerem Apple będzie AT&T. Dzięki temu pojawią się dwie oferty abonamentowe dla iPada - pierwsza ze stawką 14,99 dolarów miesięcznie i limitem transferu 250 GB oraz drugi ze stawką 29,99 dolarów miesięcznie i bez limitu transferu. W cenie zawarty jest darmowy dostęp do hot spotów z Wi-Fi od AT&T.

"Chcemy by iPad trafił do rąk naprawdę wielu osób. Z tego powodu najniższa cena urządzenia wyniesie nie 999 dolarów, ale tylko 499 dolarów" - powiedział Steve Jobs. "Najnowocześniejsza technologia w niewiarygodnie niskiej cenie" - reklamował dalej swój produkt szef Apple.

"Dopóki czytniki książek elektronicznych będą kosztowały ponad 300 USD, a one same nierzadko więcej niż ich wersje papierowe, czytelnicy nie porzucą tradycyjnych wydań" - poznaj opinie pragmatyków w e-booki: w poszukiwaniu dobrego modelu sprzedaży.

Fragment konferencji Apple na YouTube:





Aktualizacja: 28 stycznia 2010 10:40
Dodaliśmy link do artykułu na temat opinii o nowym urządzeniu
Aktualizacja: 27 stycznia 2010 22:29
iPad trafi do sprzedaży w Stanach Zjednoczonych w ciągu najbliższych 60 dni bez 3G i 90 dni z 3G.
Aktualizacja: 27 stycznia 2010 22:29
Oferta iPada dla klientów nie mieszkających w Stanach Zjednoczonych zostanie zaprezentowana w czerwcu.
Aktualizacja: 27 stycznia 2010 22:00
Dodaliśmy materiały wideo z iPad.
Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.