Internet źródłem informacji o regionie

Z badania przeprowadzonego przez PBI wynika, że dla ankietowanych internautów sieć stanowi podstawowe źródło informacji o swoim regionie. Internauci korzystają z niej nie tylko najchętniej, ale również regularnie. Chętnie też dzielą się w internecie wiedzą na temat wydarzeń regionalnych.

Dziewięciu na dziesięciu (91 proc.) internautów w wieku 18-54 lat wiedzę na temat swojej miejscowości (regionu) czerpie z internetu. Jest to najchętniej wybierane źródło informacji na ten temat.

Kolejne stanowią lokalne gazety, po które w poszukiwaniu informacji regionalnych sięga niemal dwie trzecie (63 proc.) ankietowanych. W tym samym celu niemal połowa (48 proc.) ogląda lokalne stacje telewizyjne, a ponad jedna trzecia słucha lokalnych stacji radiowych.

Informacji o swojej miejscowości w regionalnych dodatkach do ogólnopolskich wydań gazet oraz w przewodnikach szuka po 23 proc. badanych. Najrzadziej jako źródło wiedzy o regionie respondenci wskazywali katalogi oraz książki teleadresowe (11 proc.)

Najchętniej poszukiwane w internecie informacje regionalne

Najchętniej poszukiwanymi informacjami regionalnymi są planowane imprezy i wydarzenia kulturalne. Tego typu wiedzy poszukuje ponad połowa (55 proc.) ankietowanych. Dla niemal połowy (48 proc.) sieć stanowi źródło informacji na temat aktualnego repertuaru kin, teatrów oraz imprez. Niewiele mniej wskazań odnotowano dla odpowiedzi na temat komunikacji i połączeń (47 proc.) oraz pogody (45 proc.).

Ofertę sklepów oraz ich lokalizację sprawdza w sieci 40 proc. respondentów. Niemal jedna trzecia (32 proc.) używa internetu do zdobycia wiedzy na tematy urzędowe.

Gdzie?

Na pytanie PBI, gdzie w internecie badani najczęściej poszukują informacji o regionie - 71 proc. wskazało, że są to strony w całości poświęcone ich miastom i regionom.

Gdzie w internecie badani najczęściej poszukują informacji o regionie?Gdzie w internecie badani najczęściej poszukują informacji o regionie?

Korzystanie z wyszukiwarek deklaruje niemal dwie trzecie respondentów (63 proc.). Strony ogólnopolskich portali odwiedza w tym celu 41 proc. z nich. Najrzadziej po tego typu informacje respondenci zaglądają na blogi oraz prywatne strony użytkowników sieci.

Niemal połowa internautów chętnie dzieli się przez internet informacjami na temat swojego regionu.

Niemal jedna trzecia (30 proc.) przesyła swoim znajomym linki do ciekawych stron i wydarzeń. Ponad jedna piąta (21 proc.) komentuje informacje i wydarzenia.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.