Spółka giełdowa w mediach społecznościowych

Swoją przygodę z serwisami społecznościowymi rozpoczyna notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych spółka Oponeo.pl.

Trend związany z zakładaniem profili w serwisach społecznościowych i mikroblogach przez firmy nie słabnie w polskim internecie. Nic dziwnego, odpowiednio prowadzona polityka obecności firmy w mediach społecznościowych przynieść może nie tylko konkretne cele brandingowe, ale także wzmocnić sprzedać, usprawnić obsługę klienta oraz komunikację ze środowiskiem.

Ważne jest w tym przypadku, aby nie traktować serwisów social networkingowych jako kolejnego kanału RSS czy biura prasowego - działania marketingowe i komunikacyjne w tym medium rządzą się całkiem odmiennymi prawami. Wskazuje się na konieczność bycia uczciwym i jawnym oraz nastawionym na słuchanie (już sama obserwacja może inspirować). Ważne jest też prowadzenie dialogu, "bycie w temacie" oraz udzielanie odpowiedzi na każde pytanie. Firma musi być także świadoma i przygotowana na to, że spotkać się może z różnymi, nie zawsze pozytywnymi opiniami i reakcjami klientów. Oryginalność, będzie dodatkowym czynnikiem sprzyjającym sukcesowi.

Spółka giełdowahttp://Oponeo.pl , oferująca m. in. największy w polskim internecie sklep z oponami oraz działająca na kilku rynkach europejskich stworzyła swe profile na Twitterze, Blipie i Facebooku. Jak pogodzić sformalizowaną politykę informacyjną spółki notowanej na GPW ze specyfiką komunikacji w mediach społecznościowych?

Wiadomo, że spółki publiczne wypełniają podstawowe obowiązki informacyjne zgodnie z przepisami ustanowionymi przez instytucje nadrzędne. Oczywiście takie działania nadal nas obowiązują. Raportowanie czy bieżące czy też okresowe przez programy typu ESPI narzucają jednak, dość sformalizowaną politykę informacyjną. A przecież potencjalny Inwestor także chce poznać Spółkę od strony, jaką poznaje ją użytkownik, Klient - mówi Monika Siarkowska, PR & Investor Relations Manager w Oponeo S.A. Social media to dla nas kolejne medium, nie jedyne i w nich rezygnujemy z formalizacji przekazu. Dla jednych i drugich droga kontaktu z nami jest otwarta, skoro więc prywatnie korzystamy z serwisów społecznościowych i wybieramy taką formę komunikowania się, to jako firma otwieramy się na taki właśnie dialog. Zależy nam na dyskusji z uczestnikami społeczności.

Jakie informacje dotyczące Spółki znajdą internauci we wspomnianych serwisach społecznościowych?

Social Media gromadzą osoby zainteresowane różnymi tematami związanymi z działalnością naszej firmy, dlatego też nasze wypowiedzi są zróżnicowane. Staramy się przekazywać jak najwięcej informacji doradczej by Internauci wiedzieli jak dbać o swoje bezpieczeństwo. Technika jazdy autem oraz dobór odpowiednich opon w zależności od panujących warunków atmosferycznych są jednym z głównych tematów dyskutowanych z Internautami, bo temat ważny dla każdego. Przekazujemy również informacje o bieżącej działalności Oponeo jak aktualne konkursy, promocje, nowe grupy produktowe itp. Oczywiście jako spółka giełdowa nie pomijamy informacji dla inwestorów - dodaje Monika Siarkowska podkreślając, że priorytetem wykorzystania mediów społecznościowych jest prowadzenie dialogu z klientami.

Czytaj też:

Oponeo.pl: chcemy być nr 1 w e-sprzedaży opon w Europie