Onet: tworzymy największą w polskiej sieci bazę teledysków

Grupa Onet.pl podpisała z wytwórniami muzycznymi specjalne porozumienia w zakresie udostepniania teledysków w internecie. Docelowo w bazie znaleźć się ma kilkanaście tysięcy teledysków, a wytwórnie podejmą działania zmierzajace do wycofania wszystkich wideoklipów prezentowanych bez umów w polskiej sieci.

Universal Music Polska, EMI Music Poland oraz Magic Records to wytwórnie, z którymi Grupa Onet podpisała pierwsze w Polsce oficjalne porozumienia w zakresie udostępniania teledysków. Wideoklipów, które obecnie (w liczbie ok 5 tys.) publikowane są w kanale muzycznym biblioteki materiałów wideo http://Onet.tv , ma być docelowo kilkanaście tysięcy. Tym samym "w serwisach muzycznych Onetu powstanie największa wśród polskich portali baza legalnych teledysków" pochodzacych z tych wytwórni - zapewniają przedstawiciele Onetu.

W ramach współpracy z wytwórniami internauci znajdą na Onecie wysokiej jakości teledyski, w tym również trudno dostepne archiwalne klipy oraz wszystkie najnowsze produkcje. Dodatkowo Onet otrzymał pierwszeństwo w relacjonowaniu ważnych wydarzeń muzycznych.

Kiedy zakończone zostaną procesy cyfryzacji wideoklipów? W chwili obecnej termin zakończenia tych prac nie jest zdefiniowany. W interesie obu stron umowy jest, aby nastąpiło to jak najwcześniej - wyjaśnia Paweł Klimiuk, rzecznik prasowy Grupy Onet. To wymagający proces od strony technologicznej, bo wymaga archiwizacji cyfrowej wideoklipów, które były rejestrowane analogowo. Całość następnie jest kopiowana i przetwarzana do odpowiedniego formatu. Przykładowo paczka 500 teledysków mieści się na dysku o pojemności 1 terabajta. Potrzebny jest więc czas i moc obliczeniowa zarówno po stronie wytwórni, jak i po stronie naszej.

Wg zapewnień, wytwórnie muzyczne podejmą działania zmierzające do wycofania wszystkich wideoklipów nielegalnie prezentowanych bez umów w polskiej sieci.

Rok 2010 w polskim internecie będzie naszym zdaniem przełomowy, jeśli chodzi o wysokiej jakości treści wideo. Wspólnie z największymi wytwórniami, jako pierwszy portal w polskim Internecie, oferujemy naszym użytkownikom unikalny i całkowicie legalny kontent muzyczny w takiej ilosci. Rozwijanie kompetencji w dziedzinie wideo w Internecie, to element budowania długoterminowej przewagi konkurencyjnej Grupy Onet.pl - powiedział Maciej Żak, członek zarzadu Grupy Onet.pl odpowiadajacy za departament Portalu.

Wg październikowej edycji badania Megapanel PBI/Gemius w kategorii "Kultura i rozrywka" serwisy rozrywkowe Onetu odwiedziło ponad 6,9 miliona użytkowników, którzy wygenerowali 1,33 mld odsłon. To najwięcej wśród portali - za Onetem plasuje się o2 (6,2 mln real users oraz ponad 473 mln odsłon) oraz Wirtualna Polska (5,5 mln RU i 361 mln PV) i Interia (3,9 mln RU, 291 mln PV).

Źródło: Onet

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.