Apple wchodzi w reklamy dla urządzeń mobilnych?

Z doniesień Wall Street Journal wynika, że kierownictwo koncernu Apple przymierza się do kupna wyspecjalizowanej w reklamach skierowanych do użytkowników urządzeń mobilnych firmy Quattro Wireless. Ma to być odpowiedź na zapowiedzianą w listopadzie zeszłego roku fuzję Google z firmą AdMob.

Zdaniem analityków jeśli Apple rzeczywiście zamierza przejąć firmę Quattro Wireless to ruch ten będzie wymierzony przede wszystkim w koncern Google. Zarówno Quattro Wireless, jak i AdMob specjalizują się w systemach pozwalających m.in. na wyświetlanie reklam graficznych w obrębie aplikacji. Transakcja może być również wyrazem rosnącej konkurencji Apple i Google w segmencie rozwiązań mobilnych i przeznaczonych dla nich reklam. Wartość potencjalnej transakcji Apple z Quattro Wireless jest szacowana na ok. 275 mln USD. Dla porównania warto dodać, że Google zapłaci za firmę AdMob równowartość 750 mln USD.

Czytaj też:

Oskarżenia Nokii wobec Apple coraz większego kalibru

Android podgryzie Apple

Smartfon Palm Pre ma nowy system operacyjny

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200