Megapanel, październik 2009 r. - Fotka.pl poza pierwszą dwudziestką
- Artur Małek,
- 21.12.2009, godz. 17:31
Spadająca od kilku miesięcy w tabeli Fotka.pl w październiku opuszcza pierwszą dwudziestkę. Wyraźny awans zalicza zaś grupa Polskapresse a zaraz za nią Ceneo.
Jeszcze w maju na wysokim 14 miejscu. Potem z miesiąca na miesiąc grupa Fotka.pl już tylko spadała w tabeli. Trzy miesiące temu na 17., dwa miesiące temu na 18., miesiąc temu na 19. miejsce.
W aktualnym zestawieniu badania Megapanel PBI/Gemius grupa nie załapała się do pierwszej dwudziestki największych witryn w Polsce. Gdy jeszcze w lipcu o przyczyny spadku spytałem prezesa firmy Fotka.pl, Rafał Agnieszczak odpowiedział - "Trzeba po prostu przyjąć do wiadomości, że aktywność rozkłada się na coraz więcej podmiotów, zwykle o zupełnie innej formule. Fotka.pl osiągnęła swój maksymalny poziom na przełomie 2007/2008 i jest to zupełnie naturalne, że spada po tym okresie. Teraz popularność się ustabilizowała i naszym głównym zadaniem jest jak najlepsze monetyzowanie ruchu, który nadal jest niemały (ponad 1 mld odsłon)."
Jednocześnie do pierwszej dwudziestki Megapanelu dołącza grupa Polskapresse, zajmując przyzwoite 14. miejsce. Serwisy Polskapresse przyciągnęły w październiku 4,6 mln użytkowników, którzy wygenerowali w tym okresie ponad 135 mln odsłon.
Z 20. pozycji na 17 awansuje z kolei Ceneo.pl. Na końcu stawki pojawia się natomiast serwis Dobreprogramy.pl. Poza tym bez większych zmian w pierwszej dwudziestce największych witryn.
AKTUALIZACJA:
Dzięki czemu Ceneo awansowało w październikowym Megapanelu na 17. pozycję i czy oczekujecie dalszych wzrostów?
Odpowiada Anna Jasińska, Starszy Specjalista ds. Marketingu w Ceneo:
Październik to miesiąc, w którym widać już znaczne ożywienie w branży e-commerce, wiele serwisów zanotowało wzrosty. Jest to związane ze zbliżającą się wielkimi krokami gorączką przedświąteczną.
Dodatkowo w październiku prowadziliśmy ożywione działania marketingowe, między innymi akcję promocyjną związaną z Międzynarodowym Dniem Oszczędzania. Akcja prowadzona była przy współudziale serwisów: Bankier.pl oraz Cokupic.pl, co wywołało bardzo pozytywny oddźwięk wśród użytkowników.
Cieszymy się ogromnie z faktu, że Ceneo jest coraz popularniejsze wśród użytkowników. Mamy nadzieję utrzymać to tempo wzrostu.
ZASIĘG
Mimo znalezienia się poza dwudziestką największych graczy online, grupa Fotka wciąż zachowuje istotny poziom odsłon i utrzymuje wynikające z tego 9. miejsce w tabeli serwisów o największej liczbie PV.
W omawianej tabeli awansują dwa serwisy społecznościowe. Pierwszy z nich to Facebook (o 2 oczka), który od pewnego czasu znajduje się w trendzie wzrostowym. Drugi to Grono.net (o 1 oczko), które ostatnio traciło na zasięgu i odsłonach, a teraz odrabia straty.
ODSŁONY
Z 15. na 14. miejsce awansują Demotywatory.pl, które pochłaniają coraz większą część czasu swoich użytkowników.
CZAS
Z komunikatora Gadu-Gadu korzysta 40 proc. polskich internautów. Liczba użytkowników Skype nie przekracza 30 proc. internautów.
KOMUNIKATORY
Dodałem komentarz Anny Jasińskiej.