Najlepsze blogi firmowe w Polsce w 2009 r.

Jury konkursu na "Najlepsze polskie blogi firmowe 2009" przedstawiło swoje typy.

Konkurs to całkowicie społeczna inicjatywa non-profit, która ma na celu promowanie narzędzi społecznościowych wśród polskich firm i prezentowanie zalet otwartej komunikacji.

- "Liczba zgłoszeń wzrosła o ponad 100 proc. w porównaniu do pierwszej, zeszłorocznej edycji" - mówi Dominik Kaznowski bloger i organizator konkursu. - "Blogi reprezentowały bardzo rożny poziom. Jednak z roku na rok można zauważyć coraz więcej tych ciekawych i profesjonalnie prowadzonych. Z tego też powodu wybór laureatów był naprawdę trudny" - dodaje.

Jurorami, w tegorocznej edycji konkursu byli:

* Jarosław Sobolewski - Dyrektor Generalny IAB

* Maciej Budzich - bloger (Mediafun)

* Michał Macierzyński - analityk w Bankier.pl, wiceprezes Fundacji InternetPR, wykładowca

* Maciej Zawadziński - prezes Brand New Media

* Joanna Gajewska - Rzecznik Prasowy Naszej-klasy.pl

* Arvind Juneja - Community Manager w GoldenLine.pl

* Aleksander Winciorek - R&D Manager w Heureka

* Marek Woźniak - Dyrektor NetPR.pl

* Dominik Kaznowski - bloger (kaznowski.blox.pl), pełnomocnik zarządu ds. Marketingu i Public Relations Naszej-klasy.pl

Najlepsze polskie blogi firmowe roku 2009:



KATEGORIA BLOG MŁODY (od 3 do 6 miesięcy)

1 miejsce

Blog Banku Zachodniego WBK

2 miejsce

Blog AdTaily

3 miejsce - ex aequo:

Blog Paclan Historie Kuchenne i Blog ŁubuDubu PR

KATEGORIA BLOG DOJRZAŁY (od 6 miesięcy do roku)

1 miejsce

Blog Scrapbooking Inspiracje i Informacje Scrap.com.pl

2 miejsce

Blog InsideLab “Z życia Bronisławy"

3 miejsce

Blog iSzafy

KATEGORIA BLOG PROFESJONALNY (powyżej roku)

1 miejsce

Blog Rzecznika TP/Orange

2 miejsce

Blog mBank

3 miejsce

Blog Ancora Restaurant

KATEGORIA BLOG INSTYTUCJI (powyżej 3 miesięcy)

1 miejsce

Blog Państwowego Muzeum Etnograficznego w Warszawie

Nie przyznano nagród za 2 i 3 miejsce ze względu na zbyt małą ilość zgłoszeń w kategorii.

WYRÓŻNIENIA SPECJALNE:

* blog Państwowego Muzeum Etnograficznego w Warszawie (najwyższa punktacja wśród ocenianych blogów);

* blog Rzecznika TP/Orange (za przełamywanie stereotypów w komunikacji z klientami);

* blog Ancora Restaurant (za styl, klasę i szerokie spojrzenie na dziedzinę);

* blog Arboblog (najlepszy blog branży interaktywnej);

* blog Innowacje i Inspiracje Infovide Matrix (najlepszy blog IT);

* blog PGS Rzeszów (dla pracowników IT z poczuciem humoru i zacięciem (nie tylko) redakcyjnym);

* blog Art Zone Events (dopasowanie języka przekazu do specyfiki działalności firmy);

* blogi Domu Maklerskigo BOŚ SA (najlepszy blog inwestycyjny);

* Mikroblog Site Impulse (za zwięzłość).



Blogi oceniano głównie pod kątem wpływu jaki wywierają na sposób komunikowania się firmy z otoczeniem. Oceniane były: otwartość komunikacji (język, styl); częstotliwość wpisów; ilość autorów; znaczenie bloga w komunikacji firmy (ekspozycja na stronie); ilość/jakość komentarzy; wygląd, nawigacja, usability.

Źródło: Blogifirmowe.wordpress.com

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.