Duzi charytatywnie

Gazeta.pl dla Polskiej Akcji Humanitarnej, ARBOnetwork dla rodzinnych domów dziecka, Nasza-Klasa ze Śledzikiem dla największych polskich fundacji, a GG Network dla Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy - idą Święta.

Zbliżający się okres świąteczny nastraja do działań filantropijnych i udzielania wsparcia potrzebującym. Albo przynajmniej sprzyja informowaniu o takich gestach. Firmy, także internetowe, angażują się w różnego rodzaju akcje charytatywne - co obserwować można np. w Gazeta.pl, ARBOnetwork, Naszej-Klasie oraz Gadu-Gadu.

Gazeta.pl stworzyła właśnie serwis wspierający programy pomocowe Polskiej Akcji Humanitarnej http://Podarnik.gazeta.pl , za pośrednictwem którego pomóc można potrzebującym w Polsce i na świecie. Działania, które można wesprzeć, to: "Dwa obiady" - dożywianie dzieci w Polsce, "Nauka czytania i pisania" wspierająca dostęp do edukacji m.in. w Afganistanie, "25 litrów wody pitnej" zapewniający dostęp do wody pitnej w Sudanie Południowym i Autonomii Palestyńskiej, "Kurczak" i "Drzewko owocowe" - projekty dla beneficjentów w Sudanie Południowym, a także "Zestaw sanitarny", zapewniający natychmiastową pomoc poszkodowanym w miejscach kataklizmów naturalnych i konfliktów zbrojnych. Internauci w trzech krokach wybrać mogą konkretny program i zrealizować przelew on-line. Dodatkowo serwis pozwala też na dzielenie się informacjami o akcji z innymi oraz przesyłanie zaproszenia do wsparcia potrzebujących.

Z kolei spółka ARBOinteractive poinformowała dziś, że zaangażowała się w kampanię "Grunt to rodzina" przeprowadzaną na rzecz rodzinnych domów dziecka przez Fundację Świętego Mikołaja. Celem kampanii jest propagowanie idei rodzinnych domów dziecka oraz przełamywanie stereotypów i barier, które utrudniają powstawanie nowych placówek tego typu. Sieć reklamowa ARBOnetwork na rzecz akcji ofiarowała kampanię odsłonową na zrzeszonych w niech witrynach. Wcześniej Spółka wsparła również program "Szlachetna Paczka".

Docierająca do ponad 11,6 mln internautów Nasza-Klasa cały czas zaprasza do zakładania oficjalnych kont różnorodne fundacje, których profile polecane są na stronie głównej portalu. Z serwisu oraz mikroblogu Śledzik korzystają już m. in. Polska Akcja Humanitarna (2 profile, jeden poświęcony wyłącznie Pajacykowi), Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy (dla której organizowane są m. in. specjalne aukcje), Fundacja Pomocy Dzieciom Jaś i Małgosia, Fundacja Świętego Mikołaja oraz Anna Dymna reprezentująca swoją fundację Mimo Wszystko.

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy ma również wsparcie w spółce GG Network. W tym roku wylicytować można m. in. unikalny nr 3w1 w sieci GaduAIR 729 18 18 18 oraz 18 w komunikatorze GG, a także blipbombki (akcja mikroblogu Blip) i specjalne zestawy płyt. W zeszłym roku dzięki akcjom Gadu-Gadu konto WOŚP zasiliło ponad 20 tys. zł.

Również dzisiaj Telekomunikacja Polska poinformowała, że po raz trzeci z rzędu została zwycięzcą konkursu "Liderzy Filantropii", organizowanego przez Forum Darczyńców, Warszawską Giełdę Papierów Wartościowych i miesięcznik "Forbes". Grupa TP zajęła pierwsze miejsce pod względem wysokości środków przeznaczonych na cele społeczne (w 2008 r. było to 22 mln zł) oraz trzecie w rankingu firm, które na te cele przeznaczają największy odsetek swoich dochodów przed opodatkowaniem.

Nie tylko duzi mogą pomagać. Na internautów, którzy sami chcieliby wesprzeć innych czekają m. in. takie platformy jak: http://e-wolontariat.pl czy http://siepomaga.pl .

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.