Znajdź swych kumpli z okolicy, szkoły i pracy - społeczność od o2.pl

Kumple.pl to nowy serwis społecznościowy, w którym znalazły się funkcjonalności charakterystyczne m. in. dla Naszej-Klasy, Grona, Bliziutko czy GoldenLine. Czy projekt grupy o2.pl zagrozić może liderom rynku?

Szukanie znajomych z sąsiedztwa, dodawanie zdjęć i tworzenie galerii, wysyłanie wiadomości, możliwość znalezienia dawnej szkoły i klasy, zakładanie grup, stworzenie własnego cv, budowa sieci kontaktów zawodowych - to wybrane funkcjonalności dostępne w nowym serwisie społecznościowym http://kumple.pl , który uruchomiony został przez Grupę o2. Serwis działa obecnie w wersji beta.

O dużej liczbie dostępnych usług oraz fakcie, że serwis przeznaczony jest raczej dla zaawansowanych użytkowników sieci świadczy m. in. lista najczęściej zadawanych pytań, których jest ponad 50.

Serwis w typowej dla Grupy o2 graficznej stylistyce, w jednym miejscu skupia narzędzia społecznościowe znane z innych serwisów social networkingowych - czy będzie to receptą na sukces nowego projektu? Dawnych znajomych ze szkół odnaleźliśmy już w Naszej-Klasie, cv i kontakty zawodowe rozwijamy w GoldenLine, dyskusje na różne tematy toczymy np. na Gronie, a wykorzystanie geolokalizacji do odnalezienia kumpli z sąsiędztwa przetestowaliśmy np. w serwisie Bliziutko.pl (GG Network). Z kolei jeśli interesuje nas nowa aktywność społecznościowa, to najczęściej wybieramy Facebooka. Czym więc zachęcić może nowy serwis od Grupy o2?

Menu nawigacyjne w serwisie Kumple.plMenu nawigacyjne w serwisie Kumple.pl

Nie wyświetlamy reklam w Twoim profilu, Nie wysyłamy spamu na e-mail, Nie pobieramy żadnych opłat - brzmi informacja na stronie głównej serwisu.

Trudno wskazać bezpośredniego konkurenta, z którym powalczyć mógłby nowy serwis od Grupy o2. Niewątpliwie jednak rynek serwisów społecznościowych wydaje się być ustabilizowany (Nasza-Klasa.pl ma 11,6 mln użytkowników, Fotka.pl 2,1 mln, Grono.net - 1,5 mln, GoldenLine.pl - 1,2 mln a Myspace.com 1 mln real users wg wrześniowego Megapanelu PBI/Gemius), a biorąc pod uwagę wzrastającą popularność Facebooka w Polsce (2 mln użytkowników we wrześniu), wejście do czołówki stawki może być trudne. Co nie znaczy niemożliwe, o czym niejednokrotnie twórcy o2.pl już nas przekonywali.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.