Połowę sumy na prezenty wydamy w internecie

W tym roku średnio 474 zł (o 13 zł mniej niż 12 miesięcy wcześniej) wydamy na świąteczne prezenty. Ponad połowa tej sumy ostanie wydana w internecie.

Jeszcze przez blisko 2 tygodnie spodziewać się możemy wielu badań dotyczących stosunku internautów do zbliżających się Świąt oraz Nocy Sylwestrowej. Ile wydamy w sieci na prezenty? Co najczęściej będziemy kupować? Czy i gdzie zarezerwujemy bal? Z kim chcielibyśmy usiąść do wigilijnej kolacji oraz jak długo realizowane będzie zamówienie podczas zakupowej gorączki? Potencjalnych zagadnień badawczych jest sporo, a oto jedno z nich - analiza przygotowana przez IMAS International na podstawie sondażu wśród 500-osobowej reprezentatywnej dla użytkowników internetu grupy w wieku 18 - 54 lat.

Okazuje się, że w tym roku internauci na świąteczne prezenty planują przeznaczyć średnio 474 zł (w zeszłym roku 487 zł). Ponad połowa tej sumy ostanie wydana w internecie. Coraz mniej użytkowników sieci nie przeznaczy żadnych środków na zakupy internetowe, w tym roku jedynie 7% deklaruje takie stanowisko (4,4% wyda kwotę do 50 zł, 14,7% zamówi towary o wartości od 51 do 150 zł, 18,4%: 151 - 300 zł, a prawie 13% zakupi prezenty o wartości powyżej 300 zł).

Gdyby internauci mieli zaprosić na Święta kogoś ze znanych, żyjących Polaków, najchętniej zasiedliby do wigilijnego stołu z osobą ze świata polityki. Spośród wszystkich spontanicznie wskazywanych osób, najczęściej wymieniany jest były prezydent Lech Wałęsa, a w następnej kolejności Donald Tusk i prof. Władysław Bartoszewski.

Połowę sumy na prezenty wydamy w internecie

Z badania wynika również, że wg internautów świąteczne działania marketingowe i promocyjne rozpoczynają się zbyt wcześniej. Optymalnym termin wskazywanym przez większość respondentów jest początek grudnia.

Czekamy na następne badania.

Źródło:http://www.omnibus-online.pl

Czytaj też:

Dwa miliony Polaków zrobi zakupy online przed Świętami