Sieć Ad-vice w rękach CAM Media

Za 3,2 mln zł CAM Media S.A kupiła 55 proc. udziałów w spółce Ad-vice będącej właścicielem sieci reklamowej. Inwestycja pomóc ma w realizacji celu - uzyskania przez Ad-vice pozycji nr 2 na rynku.

Negocjacje, które trwały od 10 listopada 2009 r. zakończyły się 8 grudnia 2009 r. umową, na mocy której notowana na GPW spółka CAM Media przejęła 55% udziałów w Ad-vice sp. z o.o. od właściciela sieci Xevin Investemnts s.a.r.l. z Luxemburga oraz Bartosza Wieczorka, prezesa zarządu Ad-Vice sp. z o.o.

Łączna cena sprzedaży udziałów w kwocie 3,2 mln zł płatna ma być w w dwóch ratach: 2 mln płatne do 21 grudnia 2009 roku oraz reszta najpóźniej do dnia 28 lutego 2010 roku.

Uzgodniono też zasady kupna przez CAM Media pozostałych 45% udziałów w Ad-vice. Nowy właściciel będzie nabywał kolejne pakiety udziałów w ciągu najbliższych trzech lat. W 2010 roku będzie to 23% udziałów, a pozostałe 22% w latach 2011 i 2012. Cena za poszczególne pakiety udziałów będzie zależała od wysokości osiąganego zysku netto przez spółkę Ad-Vice.

Sieć reklamowa Ad-vice powstała w 2007 r. i - jak zapewnia fundusz Xevin Investments - od początku istnienia jest rentowna. Wg wrześniowej fali badania Megapanel PBI/Gemius sieć dociera do ponad 9,9 mln internautów - co daje zasięg blisko 60% zasięg. Ad-vice oferuje następujące produkty: AdRenaline (sieć reklamowa specjalizująca się w mediach interaktywnych skierowanych do mężczyzn), Branding & sponsoring (kampanie niestandardowe, dedykowane i pakiety zasięgowe), Afiliacje (reklama rozliczana za efekt), Reklama na blogach (w ramach sieci Yellowgreen), Widget marketing (oferowanie interaktywnych aplikacji i narzędzi reklamowych), AudienceScience (reklama behawioralna) oraz E-mail marketing. W roku 2007 sprzedaż firmy Ad-Vice wyniosła ponad 2,4 mln zł. Natomiast w roku 2008 wartość sprzedaży osiągnęła poziom ponad 4,9 mln zł. Od stycznia do końca października wartość sprzedaży spółki Ad-Vice sięgnęła kwoty 3,4 mln zł. a zysk netto w tym okresie wyniósł ponad 0,41 mln zł.

CAM Media S.A. jest firmą mediową wyspecjalizowaną w niestandardowej komunikacji marketingowej. Spółka posiada sześć wyspecjalizowanych działów, które oferują usługi takie jak reklama na środkach transportu, reklama wielkopowierzchniowa na fasadach budynków, instalacje reklamowe w przestrzeni miejskiej oraz w obszarze nowoczesnego handlu (centra handlowe, sieci hipermarketów i supermarketów). W skład Grupy CAM Media S.A. wchodzą spółki AdInnovation oraz InteliSoft. Zajmują się one kampaniami internetowymi typu "performance" oraz projektowaniem narzędzi informatycznych, wspierających internetowe kampanie reklamowe.

W listopadowym wywiadzie dla PAP Prezes CAM Media Krzysztof Przybyłowski mówił, że spółka wykorzystać chce okres dekoniunktury w branży na akwizycje, czemu służyć miała przeprowadzona wiosną 2008 r. emisja akcji. Firma pozyskała wówczas od inwestorów 20 mln zł.

O kulisy transakcji oraz dalsze losy sieci spytałam Bartosza W. Wieczorka, prezesa Ad-vice.

Dlaczego podjęto decyzję o sprzedaży udziałów oraz wybrano spółkę CAM Media S.A?

Fundamentem strategicznym rozwoju Grupy CAM Media S.A. jest innowacyjność oferowanych rozwiązań komunikacyjnych oraz ich wysoka jakość. Te wartości są nam bardzo bliskie. Oferta złożona przez grupę była po prostu bardzo atrakcyjna. Dzięki połączonym potencjałom chcemy umocnić nasze marki i przyśpieszyć rozwój spółek Grupy.

Jakie będą dalsze losy sieci działającej pod skrzydłami firmy specjalizującej się w reklamie zewnętrznej?

Ad-Vice jest jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się sieci. Konsekwentnie wprowadzamy nowe produkty (ostatnio reklamę behawioralną AudienceScience, GRPSpot i męską sieć Ad-Renaline) i zwiększamy zasięg sieci (zapraszając do współpracy kolejnych wydawców) - to wszystko już w tym roku pozwoliło nam realnie konkurować z największymi podmiotami i skutkuje prawie stuprocentową dynamiką wzrostu sprzedaży. Chcemy być siecią numer 2 już w przyszłym roku. Obecni wydawcy a także Ci, którzy do nas dopiero dołączą obdarzyli nas zaufaniem i nie chcemy ich zawieść. Zbudowaliśmy świetny zespół i bardzo dobre relacje z klientami. Umowa z CAM Media zakłada dalszą moją i Xevin Investment pracę nad rozwojem Spółki. Chcemy wyróżniać się jeszcze bardziej niż do tej pory. Nasza nową ofertę reklamową na 2010 rok, którą będziemy prezentować naszym klientom zakładać będzie w wielu przypadkach połączenie Internetu i Ambient.

Źródła: http://www.inwestycje.pl , http://www.xevin.pl

Aktualizacja: 11 grudnia 2009 15:22
Dodałam komentarz Bartosza W. Wieczorka, prezesa spółki Ad-vice.
Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.