D-Link: 5% internautów uprawia hazard w sieci

Niecałe 700 tysięcy Polaków skorzystało z usług hazardowych w internecie w 2009 roku - wynika z badań D-Link Technology Trend. To zaledwie 5% wszystkich użytkowników internetu w Polsce. Kolejne 6% zetknęło się z reklamami kasyn internetowych lub bukmacherskich zakładów online.

Z badań D-Link Technology Trend, przeprowadzonych przez Millward Brown SMG/KRC na zlecenie firmy D-Link wynika, że hazard internetowy nie jest w Polsce powszechnym zjawiskiem i tak dużym problemem, jak chcieliby go widzieć politycy, opracowujący ustawę ograniczającą dostęp do tego typu usług.

Okazuje się, że prawie 90% polskich internautów w ogóle się z tym zjawiskiem nie zetknęło tzn ani nie widziało reklam tego typu usług, ani nie grało w internetowym kasynie, ani nie obstawiało zakładów u bukmacherów.

Z przeprowadzonych deklaratywnych badań wynika, że w ciągu minionego roku zaledwie 2% użytkowników sieci grało w internetowym kasynie, 3% obstawiało w serwisach bukmacherskich on-line, a 6% zetknęło się z reklamą serwisów hazardowych.

Autorzy badania D-Link Technology Trend zapytali również Polaków, czy hazardu w sieci należy zakazać. Blisko połowa ankietowanych (42%) nie ma zdania lub nie chce się na ten temat jednoznacznie wypowiadać. Co piąty (21%) pytany uważa, że hazard powinien działać na niezmienionych zasadach. Za zdecydowaną delegalizacją usług hazardowych w internecie opowiada się co trzeci Polak (36%).

D-Link Technology Trend to cykliczne badanie nastawienia Polaków do nowych technologii. Realizowane jest na zlecenie firmy D-Link przez Instytut MillwardBrown SMG/KRC. Badanie prowadzone jest w oparciu o bezpośrednie wywiady ankieterskie w domach respondentów na ogólnopolskiej próbie ok. 1000 osób, reprezentatywnej dla populacji Polaków w wieku 15+. Niniejsze badanie zostało zrealizowane w dniach 19-24 listopada 2009 r.


Na podstawie wrześniowej fali badania Megapanel PBI/Gemius potwierdzić można wyniki D-Link Technology Trend - każdy z najpopularniejszych serwisów hazardowych dociera w Polsce średnio do kilkuset tysięcy użytkowników miesięcznie. Oprócz serwisów Lotto (lotto.csa.pl - 829 tys. i wynikilotto.com.pl - 404 tys. real users) największym zasięgiem cieszy się bwin.com, który odwiedza 393 tys. internautów generujących ponad 10 mln odsłon oraz pl.betclic.com (356 tys. real users), a także bet-at-home.com (252 tys. internautów) i expekt.com (231 tys. internautów).

Tymczasem wciąż nie znamy losów tzw. ustawy hazardowej dotyczącej możliwości zawierania zakładów wzajemnych przez internet. Wg ostatnich propozycji nowelizacyjnych e-hazard w Polsce ma zostać zalegalizowany.

Źródło: D-Link

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.