Retargeting usług e-mailingowych w Onecie
- Bożena Jaskowska,
- 03.12.2009, godz. 15:50
Onet.pl wprowadził do swoich usług e-mailingowych opcję retargetingu. Do końca roku nowa usługa objęta jest specjalną stawką promocyjną.
W sierpniu informowaliśmy, że WP - jako pierwszy portal na rynku - wzbogaca swoje usługi e-mailingowe o możliwość targetowania behawioralnego. Teraz głos zabiera Onet.pl oferując (również jako pierwszy) swym klientom opcję retargetowania kampanii e-mailingowych.
Retargeting umożliwia ponowną identyfikację tych posiadaczy skrzynek pocztowych, którzy zetknęli się z wcześniejszą kampanią mailingową reklamodawcy i wykorzystanie tych informacji w kolejnych wysyłkach.
Mailing to jeden z najpopularniejszych produktów reklamowych Onetu i dlatego staramy się rozwijać naszą ofertę w tym obszarze zgodnie z oczekiwaniami naszych klientów. Zrealizowane przez nas kampanie z wykorzystaniem retargetingu pokazały, że działania e-mail marketingowe mogą być jeszcze skuteczniejsze - mówi Paweł Łosik, product manager w Grupie Onet.pl
Klienci mają do dyspozycji dwie możliwości użycia retargetingu:
- wykluczenie z listy odbiorców kolejnej wysyłki te osoby, które otrzymały lub otwarły poprzedni list reklamowy i w ten sposób zoptymalizowanie zasięgu i redukcja kosztów dotarcia
- realizacja kolejnej wysyłki do osób, które otrzymały bądź otworzyły wcześniejszą reklamę e-mailową.
Ta druga możliwość sprawdzić się może w realizacji skutecznej kampanii kilkuetapowej. Ponowna wysyłka może zwiększyć skuteczność przekazu - osoby, które otworzyły poprzedni mailing są potencjalnie bardziej zainteresowane dalszą ofertą reklamowanych produktów - zapewniają przedstawiciele Onet.pl.
Katarzyna Halicka z Wirtualnej Polski przesłała komentarz negujący stwierdzenie Onetu, że retargeting został przez ten portal wprowadzony po raz pierwszy na rynku.
W artykule czytamy: "W sierpniu informowaliśmy, że WP - jako pierwszy portal na rynku - wzbogaca swoje usługi
e-mailingowe o możliwość targetowania behawioralnego. Teraz głos zabiera Onet.pl oferując (również jako pierwszy swym klientom opcję retargetowania kampanii e-mailingowych."
Z głosem Onet.pl nie możemy się w żaden sposób zgodzić. Zwłaszcza ze stwierdzeniem, że Onet.pl, usługę retargetowania kampanii e-mailingowych oferuje jako pierwszy.
Jak skomentował tę wiadomość pod Państwa materiałem internauta o loginie ~karat: "Onet nie był pierwszy już 2 lata temu WP.PL umożliwiało retargetowanie wysyłek e-mail, np. do wysyłania do części dostępnego zasięgu w porcjach bez powtórzeń. Ten artykuł zakrzywia rzeczywistość."
I miał rację. Pomylił się jedynie, co do daty. Usługę retargetowania mailingów reklamowych świadczymy, rzeczywiście, od lat:
- wykluczenie z listy odbiorców kolejnej wysyłki tych osób, które otrzymały poprzedni list reklamowy oferujemy klientom od 2003 roku, które otworzyły poprzedni list reklamowy - od marca 2009 roku;
- realizację kolejnej wysyłki do osób, które otrzymały wcześniejszą reklamę e-mailową -świadczymy od 2003 roku, które otworzyły wysyłkę reklamową - od marca 2009.
Dodatkowo, w marcu bieżącego roku poprzez zastosowanie nowoczesnych, autorskich rozwiązań zintegrowaliśmy możliwości systemu reklamowego i e-mailingowego. Owocuje to unikalnymi opcjami targetowania oraz emisji reklamy w Internecie.
Przykładowo, umożliwiamy dotarcie z reklamą displayową do osób, które widziały dany e-mailing i odwrotnie.
Jak słusznie zauważono i podkreślono w materiale, w sierpniu 2009 roku wprowadziliśmy - jako pierwszy
portal w Polsce - targetowanie behawioralne mailingów. E-mailing behawioralny, w odróżnieniu od e-mailingu targetowanego za pomocą danych deklaratywnych, pozwala
reklamodawcom na docieranie z przekazem promocyjnym do grupy docelowej charakteryzującej się określonymi preferencjami w odniesieniu do konkretnych branż, usług czy produktów.
Mamy szczerą nadzieję, że Onet.pl nieświadomie wprowadza w błąd, choć dziwi nas jednocześnie brak orientacji w tym, jakie usługi i od kiedy świadczy konkurencja.
Paweł Klimiuk, rzecznik prasowy Onet.pl doprecyzował informację o stwierdzenie, że retargeting do usług e-mailingu został przez Onet wprowadzony po raz pierwszy na rynku DO OFICJALNEJ OFERTY SPRZEDAŻOWEJ.
Dodałam komentarz Katarzyny Halickiej z Wirtualnej Polski oraz doprecyzowanie informacji Pawła Klimiuka, rzecznika prasowego Onet.pl.