Wyczaj.to będzie zamknięty

W grudniu z sieci zniknie najpoważniejszy jak dotychczas konkurent Wykop.pl.

Coś jest nie tak, gdy firma posiadająca w swojej ofercie określony produkt nagle zaczyna świadomie promować podobny towar konkurencji.

Ponad miesiąc temu spółka Onet postąpiła właśnie w ten sposób, gdy wprowadziła na swoim portalu przycisk dodawania newsów do Wykop.pl. Dla niewtajemniczonych wyjaśniam, że portal od początku 2009 r. posiadał już własny serwis digg-podobny o wdzięcznej nazwie Wyczaj.to.

Gdy pytałem wtedy Onet o to, czy portal zamierza zamknąć serwis, otrzymywałem wyłącznie wymijające odpowiedzi.

Tymczasem Wyczaj.to tracił stale użytkowników. We wrześniu było ich 46 tys. (za Megapanel PBI/Gemius).

No i stało się. Na stronie głównej Wyczaj.to pojawiła się właśnie informacja, o tym że serwis zostanie zamknięty 2 grudnia. Po wpisaniu adresu Wyczaj.to w pasek przeglądarki zostaniemy przekierowani na stroną FKN.pl. Fajne Krótkie Nazwy (bo to oznacza ten akronim), która daje możliwość skracania długich linków, by w skróconej formie wklejać je np. w komunikatorach, na forach i w mailach.

Jednocześnie Wyczaj.to poinformował użytkowników, że właśnie zakończył się ostatni konkurs w serwisie (formuła serwisu polegała bowiem na przyznawaniu nagród finansowych osobom, które dodały najpopularniejsze informacje).

"Ruch z serwisu zostanie przekierowany na stronę FKN.pl. Z kolei funkcjonalność znana z Wyczaj.to, czyli wyczajanie informacji, zostanie przeszczepiona na serwis Ludzie.Onetu.pl" - komentuje Paweł Klimiuk, rzecznik prasowy Onet.pl.



Oznacza to, że od grudnia nowym rywalem Wykopu stanie się serwis Ludzie.onet.pl. Ten należący także do Onetu serwis powstał w lutym br., a we wrześniu przyciągnął już 386 tys. użytkowników. Głównym założeniem Ludzi Onetu jest stworzenie miejsca, w którym użytkownik Onetu miałby dostęp do wszystkich swoich aktywności, wykonywanych na "terenie" portalu" (pisanie bloga, komentarzy, które zostawił pod artykułami).

Zamknięcie Wyczaj.to to z pewnością dobra wiadomość dla Wykop.pl. - "Decyzja Onetu o zamknięciu wyczaj.to potwierdza ważną tezę, że kwintesencją Wykopu jest nie algorytm wykopywania, ale Społeczność, która (współ)tworzy nasz serwis" - mówi Michał Białek marketing manager Wykop.pl.

Na koniec warto dodać, że Wyczaj.to nie został wydany pod szyldem Onet.pl, a w Neuroadventures, dziale powołanym w ramach Grupy Onet.pl, który zajmuje się rozwojem innowacyjnych przedsięwzięć i działa na pograniczu funduszy typu venture capital oraz inkubatorów przedsiębiorczości. Z tego punktu widzenia można powiedzieć, że zamknięcie Wyczaj.to jest wygaszeniem nieudanje inwestycji.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.