IAB: internet w USA wciąż traci

Wydatki na reklamę online w trzecim kwartale br. w USA spadły o 5,4 proc.

Związek Pracodawców Branży Interaktywnej Interactive Advertising Bureau wraz z partnerem PwC podali, jakie wydatki na reklamę internetową przeznaczali reklamodawcy w USA w trzecim kwartale 2009 r.

Z danych wynika, że w trzecim kwartale br. wydatki za oceanem spadły o 5,4 proc. w stosunku do analogicznego okresu w zeszłym roku. Łącznie wydatki oszacowano na sumę 5,5 mld dol.

Jest jednak i druga, bardziej optymistyczna strona medalu. Wynik osiągnięty w trzecim kwartale br. jest nieznacznie lepszy niż w drugim kwartale br., gdy wydatki osiągnęły poziom 5,4 mld dol. Niektórzy mogą doszukiwać się w tym wzroście powolnego wychodzenia branży z kryzysu.

Jak wynika z szacunków firmy badawczej IDC, już wkrótce zakończy się słaby okres dla branży interaktywnej. Eksperci przewidują, że wzrost wydatków na ten segment reklamy nastąpi na świecie już połowie 2010 r.

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.