Megapanel, wrzesień 2009 r. - Gazeta wyprzedza Interię

Grupa Gazeta.pl wyprzedza Grupę Interii pod względem zasięgu i ilości użytkowników. Popularność Naszej-Klasy nie maleje, aczkolwiek spada liczba odsłon generowaanych przez użytkowników serwisu. Internauci więcej czasu spędzają w serwisach Wirtualnej Polski, polubili też wyraźnie demotywatory.pl. Zapraszamy do zapoznania się z wrześniowymi wynikami najpopularniejszych witryn i grup witryn w Polsce wg badania Megapanel PBI/Gemius.

Megapanel, wrzesień 2009 r. - Gazeta wyprzedza Interię
Gdzie dwóch się bije tam trzeci korzysta. W zeszłym miesiącu wydawało się, że Grupa Interia ma szanse pokonać Grupę Wirtualnej Polski i zyskać miano drugiej po Onecie grupy najpopularniejszych serwisów oraz portalu w Polsce.

Tymczasem we wrześniu głos zabrała Grupa Gazeta.pl i projekty Agory przekraczając magiczny próg 10 mln użytkowników (i zyskując ponad 700 tys. nowych) znalazły się na szóstym miejscu spychając na siódmą lokatę Interię. Dynamiczny skok słupków popularności, Gazeta.pl zawdzięcza niewątpliwie nawiązanej w czerwcu 2009 r. współpracy z MSN. Na mocy porozumienia 1 września uruchomiony został bowiem wspólny projekt firm - portalhttp://msn.gazeta.pl . Grupa Gazeta.pl pochwalić się może obecnie 62,44% zasięgiem i już zaledwie 1 pkt procentowy dzieli ją od Grupy WP.

Nasza obecna pozycja w Megapanelu to efekt długofalowej strategii. Już od kwietnia 2007 r. rośniemy (pod względem liczby użytkowników) szybciej niż cały rynek. W ciągu ostatniego roku liczba internautów w Polsce wzrosła o 8%, a w tym samym czasie liczba użytkowników Grupy Gazeta.pl wzrosła aż o 45,15% - podsumował wyniki najnowszej fali badania Megapanel PBI/Gemius Paweł Wujec, dyrektor wydawniczy ds. serwisów informacyjnych i marketingu w Agorze.

To nie jedyne zmiany w pierwszej dziesiątce. Nieznaczny spadek liczby użytkowników serwisów Grupy o2 (mniej o 30 tys.) spowodował jej przesunięcie o jedno oczko na miejsce 9. Nieco niżej trwa zacięta rywalizacja pomiędzy Microsoft i Mozilla - tym razem wyżej są serwisy firmy z Redmond, które we wrześniu przyciągnęły ponad 5,8 mln real users.

Z zestawienia wypada Grupa Axel Springer a także Pino i Spilgames. W ich miejsce pojawia się Grupa PKO BP (miejsce 17.) Orange (18. lokata). W top 20 debiutuje porównywarka cen z portfela Allegro - Ceneo.pl, a Fotka.pl przesuwa się na 19 pozycję.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według zasięgu miesięcznego

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według miesięcznej liczby odsłon

O ponad 1 mld spadła we wrześniu liczba odsłon wykonywanych na najpopularniejszym w Polsce serwisie społecznościowym - było ich w sumie 8,8 mld. Spadkowy trend zauważyć można jednak u większości graczy z zestawienia. Grono.net spada w tej kategorii o 3 oczka sprzyjając przesunięciu Menelgame.pl na 13. miejsce. We wrześniu ponad 1,7 mln internautów dokonało w serwisie Demotywatory.pl 193 mln odsłon sprawiając, iż witryna pojawiła się w zestawieniu na miejscu 19.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według miesięcznego czasu

We wrześniu oferta serwisów Wirtualnej Polski okazała się być na tyle interesująca, że internauci spędzali w nich więcej czasu niż miesiąc wcześniej (średnio 4 godz. 3 minuty), co spowodowało jej awans na miejsce czwarte kosztem YouTube. Przeciwnie jest w przypadku Fotki, gdzie średni czas korzystania obniżył się o blisko pół godziny - Fotka spadła w zestawieniu na miejsce 10.

Wzrastające zainteresowanie serwisem demotywatory.pl znalazło odzwierciedlenie również w czasie - serwis uplasował się na miejscu 15.

Ranking domen według zasięgu miesięcznego

W rankingu domen oczko wyżej uplasowała się platforma e-commercowa Allegro.pl (4. miejsce) oraz Interia.pl (9. lokata), awansuje też Zumi.pl (12 miejsce). W zestawieniu pojawia się portal finansowy Money.pl oraz platforma blogowa giganta z Mountain View.

Ranking komunikatorów

Ranking aplikacji desktopowych

Aktualizacja: 23 listopada 2009 11:40

Dodałam komentarz Pawła Wujca, dyrektora wydawniczego ds. serwisów informacyjnych i marketingu w Agora S.A.