Internetowe społeczności w mikro i makro skali - konferencja CommunityStandard 2009

Panorama polskich serwisów społecznościowych, premiery ciekawych projektów - w tym m. in. mikrobloga Fejm (o2.pl), sieci reklamowej właściciela Fotki.pl, serwisu ShareTheMusic.pl, a także wystąpienie Kominka - najpopularniejszego blogera polskiego internetu, to obok zagadnień budowy i monetyzacji serwisów społecznościowych oraz social marketingu najważniejsze tematy tegorocznej konferencji CommunityStandard 2009.

Internetowe społeczności w mikro i makro skali - konferencja CommunityStandard 2009
Już po raz drugi organizujemy konferencję poświęconą fenomenowi społeczności internetowych. Konferencja CommunityStandard 2009 odbędzie się 19-20 listopada w Warszawie.

Wśród omawianych zagadnień znajdą się zarówno: badania użytkowników polskich serwisów społecznościowych i kwestie prawne, zagadnienia dotyczące budowania i utrzymania społeczności oraz wykorzystania social media w procesach komunikacji z klientem, jak i przegląd najnowszych trendów oraz panele dyskusyjne poświęcone gorącym problemom branży.

To już druga edycja konferencji CommunityStandard - mówi Agnieszka Świtkowska, wydawca Internet Standard oraz menedżer konferencji. W zeszłym roku zastanawialiśmy się czy społecznościowy boom, który w naszym kraju objawił się lawinowo rosnącą liczbą użytkowników Naszej-Klasy to chwilowa moda czy też tak, jak na świecie, stanie się trendem rozwoju współczesnego internetu. W tym roku już wiemy, że Polacy korzystają z tego typu serwisów, czego kolejnym dowodem jest fakt, że najszybciej rosnącą społeczność użytkowników Facebooka w ostatnich kilku miesiącach stanowią Polacy.

Internetowe społeczności w mikro i makro skali - konferencja CommunityStandard 2009

Program konferencji podzielony został na kilka tematycznych bloków. W pierwszym z nich omówione zostaną zjawiska towarzyszące życiu uczestników społeczności (tu m. in. wystąpienia Andrzeja Garapicha, prezesa PBI, dr Jana Zająca z Uniwersytetu Warszawskiego, Krzysztofa Sobieszka, pełnomocnika Zarządu Naszej-Klasy oraz Radosława Zaleskiego, koordynatora serwisów internetowych z Gazeta.pl) oraz problemy prawne związane z prowadzeniem serwisów społecznościowych, które scharakteryzuje dr Arwid Mednis, radca prawny z Kancelarii Wierzbowski Eversheds. Nie zabraknie dyskusji na temat ch@mstwa w sieci oraz sposobów jego minimalizowania, której towarzyszyć będzie panel moderatorów. Specjalny blok poświęcono również panoramie serwisów skupiających ekspertów, profesjonalistów, pasjonatów różnych dziedzin życia, a także osób wrażliwych na los innych (Gastronauci, Konsylium24, Index Copernicus, Siepomaga).

Internetowe społeczności w mikro i makro skali - konferencja CommunityStandard 2009
Niewątpliwą atrakcją konferencji będzie blok "Premiery" podczas którego zaprezentowane zostaną nowe i ważne społecznościowe projekty. Dowiemy się m. in. co budować będzie przewagę konkurencyjną nowego mikrologa Grupy o2 o nazwie Fejm oraz jaka jest strategia reklamowa sieci tworzonej przez Rafała Agnieszczaka - zapowiada Agnieszka Świtkowska. Po raz pierwszy zostaną również zaprezentowane wyniki badań prowadzonych w ramach międzynarodowego projektu Cyberemotions - prof. Janusz Hołyst opowie jak za pomocą metod fizyki układów złożonych zbadać emocje uczestników społeczności. Warto również podkreślić, że na konferencji zaprezentujemy casy kampanii reklamowych w społecznościach, które zwyciężyły w tegorocznym konkursie MIXX - Anna Sakowicz z Mindshare przedstawi "Nike+", a Bartek Gołębiowski w click5 pokaże "Operację Kapsel".

Drugi dzień konferencji upłynie pod znakiem budowania i utrzymywania społeczności oraz prób monetyzacji serwisów. Tematyce przyglądać się będą m. in. Marcin Langowski, dyrektor operacyjny pionu społeczności w Onet.pl, Olaf Szymański advertising sales director w Fotka.pl, a także: przedstawiciele serwisu Cokupić.pl i Katarzyna Prus-Malinowska, dyrektor ds. promocji i komunikacji, BZWBK S.A odpowiedzialna za Bank Pomysłów BZWBK.

Gwiazdą konferencji CommunityStandard 2009 będzie osoba, której udało się zbudować lojalną społeczność wokół blogów (Kominek.tv i Kominek.in) - mówi Agnieszka Świtkowska. Blogi Kominka to niezwykle zjawisko w polskiej sieci, serwisy internetowe wielu znanych na naszym rynków tytułów prasowych nie mogą poszczycić się tak duża rzeszą czytelników...

Konferencję zakończy blok poświęcony marketingowi w społecznościach, podczas którego znajdą się wystąpienia m. in. Mariusza Woźnickiego, prezesa Harder&Harder, Michała Rutkowskiego, dyrektora zarządzającego Tribal DDB, a także panel dyskusyjny dotyczący umiejętnego wykorzystania potencjału reklamowego drzemiącego w serwisach społecznościowych z udziałem przedstawicieli największych polskich serwisów spoleczniściowych i przestwaicieli agencji i domow mediowych.

Na konferencję zapraszamy zarówno osoby zawodowo związane z serwisami społecznościowymi, mediami tradycyjnymi i internetowymi, jak i zatrudnione w branży marketingu, reklamy, PR oraz interaktywnej - mówi Agnieszka Świtkowska. Oczywiście pasjonaci i obserwatorzy fenomenu społeczności również znajdą dla siebie interesujące zagadnienia. Mam nadzieję, że różnorodność i atrakcyjność programu CommunityStandard 2009 udowodni potencjał społeczności internetowych w wielu obszarach oraz zachęci do uczestnictwa w konferencji wszystkich zainteresowanych tym zjawiskiem.

Szczegółowy program konferencji, sylwetki prelegentów oraz formularz zgłoszenia znajduje się na stroniehttp://www.internetstandard.pl/konferencje/communitystandard2009 .

Przeczytaj relację z zeszłorocznej konferencji CommunityStandard.