Kryzys zmienił e-konsumentów, ale nie w Polsce

Jak pokazuje badanie przeprowadzone przez portal aukcyjny eBay, w czasie kryzysu konsumenci stali się bardziej ostrożni i mniej wydają na zakupy. Wyjątkiem są Polacy.

Wyniki badań nad zachowaniami konsumentów w czasie kryzysu wskazują, że konsumenci w większości krajów europejskich wydają mniej na zakupy. Wyniki oscylują w granicach 50%, by dla Irlandii osiągnąć najwyższy pułap - gdzie aż 77% konsumentów deklaruje, że wydaje obecnie mniej, niż przed rozpoczęciem kryzysu.

Najbardziej swoje nawyki zakupowe pod wpływem kryzysu zmienili Irlandczycy i Włosi, choć prawie we wszystkich krajach odsetek respondentów, którzy twierdzą, że kupują mniej ubrań i elektroniki jest bliska 50%.

Na tym tle widocznie odstaje Polska, w której jedynie jedna trzecia konsumentów zadeklarowała zmniejszenie wydatków - zdecydowana większość nie zmniejszyła ich lub wręcz zwiększyła. Prawie 70 % Polaków deklaruje, że wydaje na ubrania i buty oraz artykuły elektroniczne tyle samo lub więcej niż przed kryzysem.

Sytuacja ta jest korzystna dla polskich konsumentów, którzy dzięki globalnemu zasięgowi niektórych serwisów aukcyjnych mogą korzystać z ofert sprzedawców, w krajach gdzie walka o klienta się zaostrzy i producenci będą zmuszeni do obniżania cen.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200