Bank Pomysłów: sposób na rozwój wg BZWBK

Na początku października Bank Zachodni WBK uruchomił nową wersję serwisu transakcyjnego BZWBK24. Wraz z nowym systemem wdrożonych zostało 26 propozycji, zgłoszonych przez użytkowników Banku Pomysłów - otwartej platformy innowacji.

Bank Pomysłów promowany hasłem "zmianiaj z nami BZWBK24" wykorzystywany jest przez BZWBK od lutego 2009 roku i służy pozyskiwaniu pomysłów i sugestii, mających na celu ulepszenie funkcjonowania bankowości elektronicznej.

Każdy użytkownik (nie tylko klient BZWBK) ma możliwość zgłaszania swoich propozycji, dotyczących danej usługi bankowej lub jego funkcjonalności, a także oceniania i komentowania pomysłów już zaproponowanych. Pomysły szeregowane są na zasadzie "wykopowej" tj. głosowania "za" i "przeciw".



Jak czytamy w jednym z wpisów autorstwa Katarzyny Prus-Malinowskiej, Dyrektora ds. Komunikacji i Promocji z Obszaru Direct Banking, zamieszczonym na blogu korporacyjnym BZWBK: Powiem wprost: "Kto stoi w miejscu, ten się cofa". Internet się rozwija, ewoluuje, wyznacza kolejne trendy. Jeśli chcemy być nowocześni, musimy iść krok w krok. Zauważamy zmiany zachowań klientów, ich dążenie do pełnej obsługi internetowej, ich zaangażowanie we współtworzenie serwisu (Bank Pomysłów). Do powyższych obserwacji dochodzą jeszcze kwestie ergonomii serwisu i wprowadzonych niedawno w banku modyfikacji w identyfikacji wizualnej. Wszystko to razem generuje potrzebę zmiany.

Nowa wersja serwisu BZWBK24 uwzględniająca 26 sugestii użytkowników Banku Pomysłu oprócz zmian graficznych przeszła liczne modyfikacje. Zmodyfikowano menu, wzmocniono zabezpieczenia na etapie logowania, wprowadzono możliwość otwierania kont osobistych i nabywania kart płatniczych za pośrednictwem internetu, a także ułatwiono zarządzanie danymi i ustawieniami produktów i zoptymalizowano oraz przyspieszono procesy zlecania dyspozycji.

Platformę Banku Pomysłów dla BZWBK opracowała i wdrożyła firma Netguru (właściciel m. in. serwisu Flaker oraz inicjator projektu Shopping 2.0). Platforma do innowacji, którą wdrożyliśmy dla BZ WBK była i nadal jest pierwszym takim systemem, wykorzystywanym przez polską instytucję o tak dużej randze - mówi Wiktor Schmidt, jeden z założycieli Netguru. Wierzyliśmy, a teraz dodatkowo widzimy wyraźne potwierdzenie, że Bank Pomysłów to idealne narzędzie budowy relacji z Klientami, stanowiące realną wartość biznesową dla Banku.

Źródło: Netguru

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.