Raport: reklama TV i online - lepiej razem

O 50% wzrasta prawdopodobieństwo zakupu promowanego produktu, gdy reklamowany jest równocześnie w telewizji i internecie - wynika z raportu i badań przeprowadzonych przez Thinkbox i IAB.

Celem badań przedstawionych w raporcie pt: "TV & Online: Better together" opracowanym przez Thinkbox i Internet Advertising Bureau (IAB) było ustalenie zależności pomiędzy efektywnością reklamy telewizyjnej i internetowej, zbadanie oddziaływania rich media na efekty kampanii telewizyjnej, a także dostarczenie rozwiązań jak skutecznie łączyć reklamę w TV i internecie w obszarze działań wizerunkowych.

Okazuje się, że równoczesne wykorzystanie obydwu mediów w kampaniach reklamowych znacznie zwiększa skuteczność przekazu. O 47% wyższe jest pozytywne postrzeganie marki reklamowanej jednocześnie w TV i w internecie, niż w sytuacji gdy działania przeprowadzane są oddzielnie. O połowę zwiększa się też prawdopodobieństwo, że klient dokona zakupu.

Coraz powszechniejszy staje się równoczesny odbiór telewizji i internetu. Blisko połowa badanych deklaruje, że w ich przypadku dzieje się tak przynajmniej raz dziennie, a dla 14% badanych co najmniej raz w tygodniu. Najczęściej korzystanie z internetu odbywa się w trakcie emisji programów telewizyjnych (w 10% sytuacji dzieje się tak podczas telewizyjnych bloków reklamowych).

Kliknij, aby powiększyć

Z badania Thinkbox i IAB wynika, że bardzo często reklamy emitowane w telewizji oglądane są również w internecie. Przyznało tak 60% badanych, a co piąty respondent zadeklarował, że przesłał link z daną reklamą do innej osoby. Co ciekawe, okazuje się, że percepcja reklam internetowych jest odmienna od telewizyjnych. Podczas gdy w reklamie telewizyjnej docenia się przede wszystkim dostarczanie informacji (nowych oraz wzbogacających te, które się już posiada), to w przypadku reklamy online liczy się głównie wywieranie wpływu oraz pomoc w decyzji zakupowej i wybraniu właściwego dla siebie produktu / marki. Nic więc dziwnego że równoczesne połączenie obydwu form reklamy wzmacnia siłę przekazu na dodatkowych obszarach.

Badania dowodzą o wzajemnym wpływie przekazów reklamowych emitowanych w telewizji i internecie - np. w ponad połowie przypadków reklama TV skłania do poszukiwań marki w sieci, a w 21% wpływa na dokonanie zakupu online. Ponadto kiedy reklamy TV i online są wykorzystywane razem, średnio o 18% wzrasta percepcja marki we wszystkich badanych kategoriach (m. in. świadomość, że produkt jest unikalny i że jest dopasowany do potrzeb klienta, a także potrzeba dokonania zakupu).

Kliknij, aby powiększyć

Badanie przeprowadzono za pomocą metody jakościowej (10 gospodarstw domowych) i ilościowej (ankieta wśród 3 tys. internautów).

Źródło: http://www.thinkbox.tv

Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.