Nielsen: jedna miara dla sieci i TV

Firma badawcza Nielsen planuje wprowadzić na rynek nowy produkt, za pomocą którego będzie możliwe zmierzenie skumulowanej oglądalności zarówno dla internetu jak i telewizji.

W zeszły wtorek Nielsen skontaktował się ze swoimi 75 największymi klientami, wśród których znaleźli się reklamodawcy, agencje i spółki mediowe. Nielsen zaprosił ich na spotkanie 16 października, podczas którego firma zaprezentuje swój projekt wprowadzenia jednego pomiaru dla widzów telewizji oraz osób oglądających wideo online.

Ponieważ internetowe kanały rozprowadzania treści wideo (jak np. Hulu.com) nie przestają zjednywać sobie nowych użytkowników, u reklamodawców rośnie potrzeba wprowadzenia jednego, wspólnego sposobu pomiaru oglądalności zarówno dla sieci jak i dla telewizji.

W liście przesłanym do swoich klientów, Nielsen podkreśla, że zamierza zebrać od klientów opnie dotyczące najnowszego produktu. Według firmy, nowe rozwiązanie może na zawsze wpłynąć na sposób pomiaru oglądalności TV oraz zmienić "walutę branży".

Czytaj też: