Tanio.pl - porównywarka cen od WP

Tanio.pl to porównywarka cen wzbogacająca e-commercowe konto Wirtualnej Polski. Oprócz tradycyjnego porównywania cen - serwis oferuje, znany z innych porównywarek, rozbudowany dział poradników zakupowych, a także wersję mobilną. Przewagę konkurencyjną tanio.pl budować ma: silne powiązanie z serwisami portalu WP, gwarancja wiarygodności sklepów oraz codzienna aktualizacja dostępności produktów. Start porównywarki wspiera kampania reklamowa "zataniści".

Potwierdziły się nasze przypuszczenia - Wirtualna Polska odpaliła porównywarkę cen http://Tanio.pl , dostępną również pod adresem http://zakupy.wp.pl . Celem WP jest "wprowadzenie na rynek produktu, który pozwala znaleźć, wybrać i kupić towar tanio, a nawet taniej, niż gdziekolwiek indziej", a orężem w walce z konkurencją ma być silne powiązanie z serwisami portalu, gwarancja wiarygodności zrzeszonych w serwisie sklepów oraz codzienna aktualizacja dostępności produktów.

Mamy świadomość, że na rynku działa wiele podobnych podmiotów, tworząc nasz, staraliśmy się więc oddać użytkownikom produkt o nowej jakości. Wykorzystaliśmy nie tylko wieloletnie doświadczenie WP w handlu elektronicznym, ale także potencjał portalu; tanio.pl jest bowiem ściśle związane z naszymi serwisami tematycznymi - podkreśla Sebastian

Leśniak
, Kierownik Działu E-commerce Wirtualnej Polski. Podsunęliśmy klientom oferty rzeczywiście tanie, co pozwoli im zaoszczędzić zarówno pieniądze, jak i czas. Istotna jest także codzienna aktualizacja produktów, dzięki czemu internauta nie dozna zawodu, że zapasy określonego towaru skończyły się i wyszukany artykuł jest już niedostępny.

Obecnie tanio.pl prezentuje produkty z ponad 1200 sklepów oraz przedstawia blisko 3 miliony ofert. Dostępna jest też mobilna wersja porównywarki - m.tanio.pl.

Utrzymana w skromnej biało-szaro-czerwonej kolorystyce porównywarka oferuje standardową możliwość przeglądania i porównywania cen produktów w kilkunastu kategoriach tematycznych (od AGD po Zegarki) oraz za pomocą wyszukiwarki. Funkcje te uzupełnione zostały - sprawdzoną w innych porównywarkach - rozbudowaną sekcją tematycznych poradników zakupowych (fotograficzny, jubilerski, tv, gps i in.) oraz opcją rekomendacji prezentów (można sprawdzić co polecane jest np. dla członków rodziny lub konkretnych typów osobowości). Towary oferowane w promocjach bądź stanowiące nowość w ofercie wyróżnione są w dolnej części ekranu, a wybrany sklep (lub produkt) reklamowany jest dużym (zbyt dużym) banerem umieszczonym po prawej stronie oraz na dole witryny.

Na podstronach z wynikami wyszukania konkretnych produktów dostępna jest użyteczna opcja filtrowania dostosowana do typu towarów (minimalne kryterium dotyczy lokalizacji sklepu, a w zależności od produktu dostępne jest jeszcze zawężenie wyników np. do producenta, rozdzielczości, wymiarów itp). Po otrzymaniu konkretnych wyników można - oprócz porównania ceny - sprawdzić dokładną specyfikację techniczną produktu oraz lokalizację sklepów, a także poznać opinie użytkowników, produkty o podobnych parametrach i kredytowe oferty banków. Zdecydowaną wadą obecnej wersji tanio.pl jest uboga baza opinii internautów - ciekawe, w jakim czasie uda się WP tę lukę wypełnić?

Wg deklaracji przedstawicieli WP wszystkie sklepy znajdujące się w bazie tanio.pl zostały bardzo dokładnie zweryfikowane pod względem bezpieczeństwa i zaufania klientów.

Tanio.plTanio.pl

Dziwić może fakt, że że na stronie tanio.pl umieszczono link "załóż sklep", który odsyła do witryny iStore (grupa Allegro), gdzie oferta zbudowania własnego e-sklepu reklamowana jest m. in. bezpłatną integracją z... Ceneo. Jak wyjaśniła nam jednak Katarzyna Halicka z zespołu PR WP, nie jest to niedopatrzenie twórców serwisu. iStore to w rzeczy samej podmiot z grupy Allegro, który z nami współpracuje, podobnie jak samo Allegro - dostepne w strukturze serwisów e-commerce'owych WP jako Aukcje.wp.pl. Nie widzimy tu żadnego dysonansu, tym bardziej, że pozyskujemy do współpracy renomowanych partnerów, a produktem iStore są sprawdzone rozwiazania dedykowane podmiotom, które nie posiadają własnego sklepu, ale chcą go założyć.

Wszystkie sklepy zainteresowane obecnością w wynikach wyszukiwania porównywarki cen WP mogą bezpłatnie przyłączyć się do tanio.pl. Opłata w systemie PPC (pay-per-click) pobierana jest za przeklik i wynosi 7 groszy netto. Wg zapewnień twórców, sklepy mają dodatkową możliwość indywidualnego zarządzania portfelem PPC oraz rozporządzania własnym budżetem. Dodatkowy atut, którym WP kusić będzie sklepy, to preferencyjne warunki, na jakich e-sklepy mogą zakupić reklamę w portalu. Mogą skorzystać ze specjalnych rabatów, upustów i promocji - zapewnia Sebastian Leśniak, Dostosowujemy także ofertę reklamową do indywidualnych potrzeb sklepów i tworzymy, na ich zlecenie, kampanie "szyte na miarę" oczekiwań klientów.

Czy świetna domena, pod którą działa porównywarka cen WP pomoże jej nawiązać walkę z liderami branży? Trudno w tym sektorze zaproponować coś nowego i rewolucyjnego, czego nie mieliby liderzy stawki.

WP stawia przede wszystkim na powiązanie porównywarki z kilkudziesięcioma serwisami tematycznymi ze swojego portfela (internauci, wchodząc na konkretne serwisy WP - Film, Muzyka, Erotyka, Tech - znajdują tam zakładki lub boksy z ofertami z porównywarki dostosowanymi do tematyki witryny i mogą od razu sięgnąć po produkt, o którym właśnie czytali), a także na gwarancję wiarygodności zrzeszonych w serwisie sklepów oraz codzienną aktualizację dostępności produktów. Nie bez znaczenia w budowaniu popularności tanio.pl jest wielokanałowa "zatanistyczna" kampania reklamowa. Wyzwanie dla tanio.pl jest spore - wg lipcowego Megapanelu PBI/Gemius Ceneo odwiedza już 3,36 mln użytkowników, a Nokaut pochwalić się może liczbą 2,5 mln real users.

Aktualizacja: 07 października 2009 16:59
Dodałam szczegółowe informacje dotyczące oferty tanio.pl, a także case kampanii reklamowej "zatanisci".
Dołącz do dyskusji
Bądź pierwszy i zostaw komentarz.