Muzyka za reklamę

Obejrzyj reklamę a będziesz mógł ściągnąć wybrany utwór muzyczny - tak można krótko streścić model biznesowy serwisu Freeallmusic.com.

Freeallmusic.com to serwis stworzony przez Free All Media. Internauci, którzy zgodzą się obejrzeć emitowane przez serwis reklamy otrzymają dostęp do wolnego od zabezpieczeń DRM utworu muzycznego. Aby ściągnąć jeden utwór, trzeba będzie obejrzeć 15 sekund reklam wideo. Serwis dostępny będzie tylko dla osób zamieszkujących teren USA.

Freeallmusic.com zamierza rozliczać się z reklamodawcami w modelu cost-per-action (CPA) i cost-per-impression (CPM).

Założyciele serwisu Richard Nailing i Brian McCourt zainwestowali w stworzenie projektu 1,5 mln dol. W pierwszej rundzie finansowania Freeallmusic.com otrzymał przynajmniej 990 tys. dolarów od prywatnych inwestorów.

Czas pokaże, czy serwis nie powtórzy porażki SpiralFrog.com, który funkcjonował w takim samym modelu.